the vegetarian hunger games

Inte så mycket spännande som händer just nu, jag är mest bara HELT jävla ledig från allt som heter skola och ansvar. Vi lämnade in våra feta uppsats i måndags och har nu ingen skola tills den 21:a januari, vilket är heavenly då jag inte varit riktigt ledig i ens en dag under hela hösten. Därför sitter jag mest bara hemma i min pyjamas och läser böcker, har lyckats läsa hela Hunger Games-trilogin på bara några dagar. Fantastiskt bra böcker, måste jag säga. Förvånansvärt bra karaktärsutveckling och ihållande story genom alla tre böcker (istället för att bara upprepa ett vinnande koncept så utvecklas hela det fiktiva universumet på ett sätt som känns rätt ovanligt), för att inte tala om en stark och mänsklig huvudkaraktär i form av Katniss Everdeen. Känns skönt att veta att det åtminstone läggs lite fokus på en samhällskritisk och genusmedveten bok för ungdomar och vuxna, istället för att bara förespråka motherfucking Twilight-böckerna och dess like. Rekommenderas!
Annars har jag faktiskt lyckas hålla min vegetariska diet i åtminstone en vecka nu (förutom en korv som slank ner på stan men hallå jag var skitahungrig och det var på första dagen av utmaningen så det räknas inte okej), så är stolt över mig själv! 
Och det är väl ungefär det som pågår, carry on!

Ordbajsningar
Postat av: LN

nice jobbat baby!
har läst första boken, den var asbra, men jag har hört att de andra är mycket sämre ??

Svar: förstår att kanske yngre tjejer som vill läsa om da sexy times mellan katniss/peeta/gale är besvikna på dom andra böckerna, men jag tycker dom är bra för det koncentreras mer på typ revolutionen som startar i landet och mer personligt vad som pågår hos katniss. men ja, som sagt, kanske inte samma sorts sexiga våld som folk verkar tycka om.
Ingrid Kling

2013-01-11 @ 14:20:02

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0