skolstart

Nu har skolan satt igång igen, men hittills verkar det relativt lugnt. Har en föreläsning i veckan, och resten av dagarna är det filmvisning. Det innebär mycket fritid, jag som hade tänk att hjärnan skulle få börja jobba igen och håller på att bli lite uttråkad redan efter andra dagen! Jag kanske till och med kommer.... börja läsa kurslitteraturen!! VE OCH FASA!
Första kursen är fortsättningen på filmhistoria som jag läste i höstas, tror det kommer bli mycket intressant! Igår såg vi en rysk film som heter Och tranorna flyga, som handlar om ett ryskt par som separeras under andra världskriget. Den var rätt bra, väldigt fint filmad med handhållen kamera och sådär, men jag kommer nog aldrig vara riktigt bekväm med filmer där kvinnorna anses som sluga och djävulsgöra, och bara kan flämta NIET och luta sig mot en dörrkarm när dom håller på att bli antastade. Det tar som emot. 
 

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0