feminist javisst!

Igår kväll kom jag tillbaka efter fyra dagar i Motala, för att utbilda mig till instruktör i feministiskt självförsvar med Ung Vänster! Det har varit roligt, lärorikt och lite jobbigt. Många nya tankar har väckts, som jag funderar på att skriva ned här i bloggen lite senare, om feminism och jämställdhet och lite sådant. Min kropp är helt slut efter att ha slagits i flera timmar och skrikit och sovit få timmar nästan direkt på ett klassrumsgolv. Jag har fått några nya vänner och förnyat intresse i feminism och till viss del inom politik också. Allt som allt känns det väldigt bra! 
 
En lite kul grej var att eftersom jag är laktosintolerant har jag fått gå på vegandiet på lägret, och jag insåg att det var på riktigt den längsta perioden i mitt liv jag har gått utan att äta något slags kött (alltså typ tre dagar). Har ju aldrig ens funderat på att bli vegetarian, men hör och häpna! Ett litet mini-nyårslöfte har blivit att bli bättre på att laga mat, eftersom det fan har varit dåligt med det denna höst. Därför tänkte jag lägga till en extragrej på det löftet och försöka ha så många köttfria dagar som möjligt i veckan! Det kan ju faktiskt inte skada, och hur som helst kommer jag inte bli 100% veggie, utan kanske... 60-70%, om det makear någon sense. Jag har väl insett att det inte är så farligt eller jobbigt (särskilt när jag ger mig tillåtelse att äta en och annan hamburgare ibland), men framför allt för att det dessutom är så pass viktigt för min lillasyster Ellen. Så jag tänkte att det kan ju inte skada att ge det ett försök!
 
Här kommer några bilder från veckan!
Ellen ser förtryckande ut.
Ellen och Jessica glada med chokladpudding i käftn.
Ung Vänster Halland (som jag då är en del av) vann medlemsvärvartävlingen eftersom de har ökat med 165% på typ bara ett halvår??? Helt sjukt. Vi vann godispåsar och Ung Vänster-tshirtar. 
Den här blev döpt till charmigaste bilden av veckan, jag och Ellen som skrattar ihjäl åt oss till diverse roliga historier. Jag fick framför allt lov att berätta konstiga saker hon gjorde när hon var liten för hennes kompisar, det var fantastiskt kul. 
Hängde med bland andra Jessica, Arijan och Thim. 
Bästa actionbilden, jag demonstrerar hur ont det gjorde när jag fick leka förövare under en demonstration.
(har snattat lite bilder från @hjuletsnurrarmenhamsternardod och @jessssicab på instagram)

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0