filmstudion

Här i Halmstad finns det något som heter Filmstudion, som anordnar några kvällar per termin och visar kvalitetsfilmer på bion. Jag och Jasmine har varenda termin sagt att vi ska bli medlemmar, men varenda gång har antalet medlemmar blivit fullt direkt, det har varit för dyrt eller både och, så vi har aldrig lyckats komma med. Idag kom dock en kvinna till vår klass och sa att just Filmstudion behövde en eller två personer som kunde hålla i en del filmvisningar, eftersom dom hade utökat antalet visningar. Jag och Jasmine slängde oss på erbjudandet, och nu ska vi visst få vara med på filmvisningarna typ varannan torsdag 21.00! Vi ska dit redan ikväll, och tydligen är det tänkt att jag (tack, Jasmine) ska få berätta lite om filmen inför biografens största sal. Hmm. Förhoppningsvis går det bra, och hur som helst får vi gå på alla filmvisningar helt gratis, samt lite go erfarenhet att sätta på CV:et! SWEET! Filmen vi ska se ikväll är Källan, en fransk film om hur kvinnorna i en nordafrikansk by kärleksstrejkar när männen bestämmer att de måste gå skitalångt för att hämta vatten i en brunn, eller nåt. Jag vet inte riktigt, har aldrig hört talas om den före idag. Men nåt sånt ska jag väl säga inför alla stackars människor som tvingas lyssna. Wish me luck!
 

Ordbajsningar
Postat av: Jennie

oooh! Så himla nice!! Hoppas att försnackeee gick bra!

Och den där filmen påminde mig om "Medea", det där grek-antika dramat där kvinnorna sexstrejkar när männen ska strida osv.

Ville bara säga det. I ett litet försök att låta väldigt lite kulturell.

2013-02-08 @ 07:19:00
Postat av: LN

men niceee :D

2013-02-08 @ 17:56:48

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0