storasyster

Jag kan glatt meddela att jag har blivit storasyster igen! Och nej, det är inte min uråldriga mamma som gått och blivit med barn på gamla dar (förlåt mamma, du är inte uråldrig, men det är roligare att tänka att du växte upp på medeltiden än på 60-talet), utan jag har blivit en riksvolontär för en verksamhet som heter Tjejzonen! Som riksvolontär, eller Storasyster, blir jag tilldelad en ung tjej som behöver prata om sina problem eller bara om sin vardag, och så skypar eller chattar vi en gång i veckan i typ en timme. Förhoppningsvis innebär det att dom mår bättre över sin situation och får professionell hjälp ifall dom behöver det. Det känns verkligen superbra att kunna hjälpa unga tjejer som behöver någon att prata med, så jag är mycket nöjd. Jag ska upp till Stockholm i mitten av oktober på utbildningskurs och sen sätts det igång. Dock kommer jag väl inte precis skriva så mycket om det här på bloggen i och med att jag har tystnadsplikt, men tänkte ändå berätta om det för jag är så glad!
Nästan alla kan bli Storasystrar, man behöver inte någon speciell bakgrund eller utbildning eller så, bara rätt personlighet och viljan att hjälpa till! Gå in på tjejzonen.se ifall ni också vill hjälpa till! 

Ordbajsningar
Postat av: Pappa

Rent teoretiskt, men inte praktiskt, kunde det också varit så att du kunde ha fått en lillasyster på din pappas sida.

2012-09-06 @ 22:47:17
Postat av: alva

Det passar du bra för !!!

2012-09-07 @ 15:32:22
Postat av: Mamma

Låter som en bra grej!

2012-09-10 @ 23:06:19

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0