dramatik och vuxenpoäng

Igår var en lagomt dramatisk dag, då någon sorts lagerbyggnad i hamnen här i Halmstad började brinna under natten. Eftersom det var så hög explosionsrisk kunde brandkåren inte gå nära, och det spreds giftig gas i luften. När jag vaknade på morgonen var alla uppmanade att stanna hemma, stänga fönster, dörrar och ventilation, men jag gick till jobbet ändå. Väl där var det rätt lugnt, det var till och med gäster där som åt och allt, verkade inte bry sig så mycket om dom där varningarna. Så det var lugnt ända fram tills att flyglarmet började tjuta, då blev det lite panik och vi var tvungna att stänga all ventilation och bara sitta inne och vänta och lyssna på radion, då vinden hade vänt och den giftiga gasen var på väg in mot stan. Om lagret dessutom skulle sprängas, skulle tryckvågen vara så stark att fönstrena inne i centrum skulle gå sönder, så vi var alla på helspänn. Som tur var kände vi inte av något, ingen explosion kom och vi dog inte av någon giftig gas. Men usch, alltså, det var INTE roligt. Alla var rätt skärrade och jag fick sluta tidigare eftersom alla butiker inne i stan stängde tidigt och alla åkte hem. Nu är allt över, verkar det som, men... ja, läskigt hur som helst!
 
Lagom till min 21-årsdag kammar jag feta vuxenpoäng genom att spendera sex timmar av min söndag med att konstant baka, diska, städa, pynta lägenheten med ballonger och sätta upp ett jävla draperi i min garderob. Dessutom bara FLÖG tiden förbi, så det är nästan så jag måste börja räkna vuxenpoäng igen! Varför slutade jag ens med det? Hur som helst så blitte jag så nöjd med mig själv att jag har tillåtit mig själv att äta en skål efterbliven (haaaaaaaaaaaaahaha) cookiedeg till tidig middag. Och se på Föräldrafällan, VÄRLDENS bästa film... där rök nog mina vuxenpoäng igen... Hmm, juste, det var därför jag slutade räkna. Äh, jag ligger säkert på plus minus noll om man ser på det stora hela. 
 

Ordbajsningar
Postat av: LN

vad glad jag är över att du är oskadd..........<3 grattis i förskott pussbebi, hoppas du får en bra dag imorgon!! :D (och att du får något fint i brevlådan kanskee)

2012-09-23 @ 23:20:16

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0