das mutterkapitän

Skolan är som sagt i full gång, och egentligen pågår det inte så mycket annat än det då jag har lektioner varje dag, nästan hela dagarna. Idag har vi precis avklarat stumfilmsperioden, så nästa vecka börjar den lite mer intressanta delen (för mig, i alla fall) då vi kommer börja prata om USA och guldåldern i Hollywood. Jag känner mig nästan som en sådan där intellektuell person där jag sitter och antecknar på lektionerna och nickar instämmande när vi ser klipp från surrealistiska filmer. I den här bilden räknar jag dock inte med incidenten då jag råkade SLÅ av mig glasögonen när jag pratade inför hela klassen. Ja, alltså slå av mig glasögonen, så dom föll ner på golvet, och i min förvåning (jag har aldrig varit med om något liknande, alltså), utbrister jag "MEN HERREGUD, JAG SLOG AV MIG GLASÖGONEN?!?!?!". Min humorbefriade klass och lärare brydde sig inte så mycket utan fortsatte diskussionen som om ingenting hade hänt. Oh well. 
 
IMORGON blir det dock grande fiesta ay ay AY! när ingen annan än min käre moder, kvinnan som gav mig liv och satte mig till jorden, som klädde mig, matade mig och tog tempen i rumpan när jag var sjuk, anländer till Halmstad för ett litet besök! Hon stannar över helgen, så på fredag ska vi hyra bil och åka till IKEA, och på lördag är det bartömning på vårt favoritställe som stänger för säsongen, så jag ska... supa henne full. Hehe. Stackars tant. Det ska hur som helst bli skitakul att ha henne här, och det är bara tur att mina lektioner för morgondagen blev inställda så jag kan ägna timmar åt att storstäda lägenheten. Bara det bästa räcker för Åsa Kling, das mutterkapitän.
 
Jag avslutar det här inlägget med att bjuda på några bilder på min lillasyster Ellen. Tydligen får man nu för tiden välja en ALTERNATIV pose på skolfotona, som man dessutom kan se på internet och byta bakgrund på. Observera min lillasyster: lyssnaren. 


 
 

Ordbajsningar
Postat av: Olof

Jag gillar hur ingen av bakgrunderna hör ihop med att hon lyssnar efter något

2012-09-13 @ 01:06:11
Postat av: linn

alltså du måste byta bakgrund på bloggen, går ju inte att läsa för man får huvudvärk av dom där rutorna. säg till när du bytt bakgrund så återkommer jag och läser :P

Svar: ain't happening, bby
Ingrid Kling

2012-09-13 @ 14:38:53
Postat av: Alva

hahahahaahaha jag dör av hela det här inlägget

2012-09-13 @ 16:56:33
Postat av: the.pimp

jag håller med linn!!!!! du tappar läsare!

2012-09-19 @ 23:42:11

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0