äntligen igång

Det visade sig att skolan ändå satte igång i veckan, och jag har varit på föreläsningar både igår och idag! På grund av tjafset med lärare och så vidare har vi börjat på delkurs 2 istället för 1, så nu är det filmhistoria som gäller. Det är faktiskt förvånansvärt intressant, även om vi hittills bara har tagit upp typ hur filmkonsten började och lite klipptekniker. Igår såg vi massa klipp från bröderna Lumières första filmer, ni vet det där klippet med tåget som kommer in på stationen som alla blev så rädda för och halvdog, typ. Idag har vi pratat ryska montagefilmer. Själva föreläsningarna är väldigt intressanta, jag har redan antecknat mer under de här två dagarna än vad jag har gjort det senaste året sammanlagt, men det lite tråkigare är när vi måste sätta oss och se några timmar rysk stumfilm. Verkligen inte det roligaste jag har gjort, det slutar som vara intressant efter fem minuter. 
Juste, vi fick även en lista som filmtidningen Sight & Sound har sammanställt från flera hundra olika filmkritiker och regissörer om vilka världens bästa filmer är. På den listan hade jag bara sett Singin' in the rain, så he var ju lite pinsamt. Förhoppningsvis får jag beta av dom här filmerna under årens lopp.
 
Annars har jag inte så mycket att berätta, tror jag. Imorgon jobbar jag på caféet, "som vanligt" höll jag på att säga, men jag har ju bara gjort det en helg hittills. Men det kommer nog bli min helgrutin, helt enkelt. På kvällen ska jag, Jasmine och Amanda blanda ihop lite drinkar och SLÅ KLACKARNA I TAKET, som man förmodligen säger på TV-programmet Playa del sol. Det ska bli kul och skönt att få roa mig lite med tjejorna, så ser mycket fram emot det! Nu ska jag se lite mer Dr Who som jag äntligen har fastnat för. Ta-ta!

Ordbajsningar
Postat av: jennie

ammee, nu skriver du inte särskilt ofta, tycker jag.

2012-09-11 @ 13:05:55

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0