dan före dopparedan

Jag har typ aldrig riktigt fattat vad dopparedan är för något, är det julafton? Doppar man dopp i grytan på julafton, så "dan före dopparedan" är den 23:e? Men varför känns det som att man säger "ooh dan före dopparedan!!" PÅ julafton? Eller är det bara jag som inte förstår?
Hur som heeeeeeelst så är det dagen innan salstenta idag, alltså har jag salstenta imorn (vill inte förvirra någon hära). Det känns SÅDÄR, har okej koll på allt men skulle kunna ha bättre. Min hjärna är dock lite mosig och det känns sugigt att jag känner att jag skulle behöva läsa lite mer, men egentligen är jag ganska principfast när det kommer till att vila hjärnan kvällen före provet... Ja, ja, vi får väl se hur det går. 
VILL NI SE MIN FINA TIDSLINJE JAG HAR RITAT UPP!? Klart ni vill, HA! Som om ni hade något val!
Nu håller vi tummarna för mig, okej?! Tack.

Ordbajsningar
Postat av: Olof

Det heter dopparedan för att brukade göra stearinljus genom att doppa dem, och jag är ganska säker på att man pratar om julafton då...

2012-10-19 @ 14:46:35

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0