colin why

Finns det några hamsterviskare där ute?
Seriöst, jag börjar bli lite orolig för Colin. Jag har inte sett eller hört honom springa i sitt hjul på lätt en-två veckor, och de senaste dagarna när jag varit borta en stund under dagen kommer jag hem till att han har gått bärsärkagång på buren och typ möblerat om allt, flyttat allt spån till ett hörn och vänt upp och ner på sitt hus. Och så sitter han där i mitten och ser uppkäftig ut. Jag är verkligen HELT övertygad om att det är sedan han rymde från hamsterbollen och satt under kylskåpet i tre timmar för typ två veckor sedan. Antingen har han ätit något giftigt, är sjuk och försöker skriva ut det till mig i spånet men jag märker det inte. Gör han uppror mot bristen av solrosfrön och hasselnötter i sin diet? Det är fan inte mitt fel att han gick och blev tjock, liksom. Jag har INTE tänkt bli en sån mamma som bah "han ääääter ju inget annat, han har bara stor benstomme, han har tumörer i magsäcken och hormonproblem - HAN ÄR INTE TJOCK!". Eller så har han träffat någon förförisk dammråtta där under kylskåpet som han blev galet förälskad i och nu försöker göra mig upprörd för att bli utsläppt och kunna springa till sin älskade i solnedgången. Fast vänta nu, Colin är ju egentligen en hona... Äh, kön är en social konstruktion, hen får väl älska vem hen vill. 
Frågan är bara vad tusan jag ska göra åt det? Jag försöker rådfråga en hamsterbok som Jasmine gav mig, men där står det bara om hur jag ska göra buren till "ett gnagarparadis" och inte hur jag ska handla när han har blivit ohälsosamt rebellisk och allmänt dampig. Kan hamstrar ha ADHD?
Många frågor och inga svar. Alla hamsterpsykologer får gärna höra av sig. 

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0