utmaning och sånt

Jag blev utmanad av en liten bloggvän att svara på dessa frågor, och det var så bra frågor att jag kände WHAT THE HECK!
1. Vad ville du jobba som när du blir stor när du var liten och hur har dessa ambitioner förändrats?
När jag var liten ville jag bli regissör eller kock, och nu är det väl typ jobba inom något sorts film/TV-område eller bli konditor. Så det har ju inte förändrats sådär jättemycket, förutom att jag just nu kanske är närmare att jobba inom film (med tanke på att jag efter min studietid kommer ha en kandidatexamen inom filmvetenskap) än vad jag trodde att jag någonsin skulle vara.
-
2. Vad är din konstigaste vana/tvångstanke?
Jag har inte så många såna där konstiga saker för mig, tror jag? Malin påpekade i London att hon tyckte det var konstigt att jag har så fasta kvällsrutiner, typ att jag gör allt i precis samma ordning varenda kväll och blir lite sur när det fuckas upp. Det gör jag fortfarande, så det är väl kanske det konstigaste, även fast det inte är speciellt konstigt.
-
3. Vad är din passion?
Att säga att film är min passion är nog lite att ta i, tror jag. Jag älskar det verkligen, men passion...? Är det tråkigt att kanske inte riktigt ha någon passion?
-
4. Om du var tvungen att tatuera in någonting på din kropp just nu, vad och vars skulle det vara?
Jag har ju funderat på att tatuera in några mindre tatueringar som representerar mina älskade syskon, men på senaste tiden har jag blivit rätt sugen på att utöka mitt hjärta på axeln till något större, sleeve-aktigt över ryggen och axeln. Men vet inte riktigt vad.
-
5. Vad tänder du på?
Jag tänder väldigt mycket på humor och en skön personlighet, vilket nog är anledningen till att jag alltid har haft lite udda val av kändis-förälskelser. Dock är det väl ännu konstigare eftersom jag inte känner dom ens lite, men... ja.
-
6. Vad är ditt partytrick?
För att bryta isen brukar jag slänga upp mina små händer och låta folk förundras över hur missbildad jag är. Det är ungefär så tricksig jag är. Eller jag kan sjunga Lilla Snigel med stängd mun, också.
-
7. Vad skulle du helst välja: vara fast i Sverige för alltid eller vara fast i Bert Karlssons hus de närmaste fem åren?
Ehm... Sverige är ju inte så jävla pjåkigt, egentligen.
-
8. Vilka är de tre läskigaste filmerna du har sett?
Ja, jag är ju så lättskrämd att jag inte har sett en skräckfilm sen jag var typ 15, särskilt inte nu när jag bor ensam. Men jag hade en liten period i typ högstadiet då det var jätteroligt, så det får väl bli REC, The Others och Signs. Förmodligen inte dom värsta i världen, men dom har satt sig i minnet.
-
9. Vad är du mest rädd för att det ska hända dig?
Jag vill gärna inte bli våldtagen eller något annat som är så traumatiskt att jag får svårt att leva mitt liv fullt ut. Men annars har jag ofta varit livrädd för att hela min familj ska dö samtidigt och att jag blir lämnad ensam, men nu är alla så utspridda och sällan på samma ställe vid samma tidpunkt (på gott och ont), så oddsen för det är ju inte så höga nu för tiden.
-
10. Vad är din favoritlukt?
Lukten som är hemma hos farmor och farfar i Skellefteå, tror det är någon sorts blandning av nytvättade lakan och cigarettrök i väggarna. Annars kan jag lukta på sånt som luktar mamma väldigt länge.
-
11. Vad tycker du om Jonah Hills stora viktnedgång?!?!
Om man bara ska gå på utseende så ser han ju bättre ut nu, men det är ju synd om han gjorde det utav press, vilket förmodligen är fallet.
-
Nu känner jag ju verkligen inte 11 personer med bloggar, om jag inte ska börja tagga Blondinbella och Elsa Billgren och få dom att svara på mina frågor. Men vi kör väl på Erika, Jennie och Sebbe, tror det är dom enda jag faktiskt känner som bloggar ibland.
1. Vad tycker du om tjejer som inte rakar sin kroppsbehåring?
2. Tvättar du dig under armarna innan du her på ny deodorant?
3. Vilken kändis ligger nummer ett på din "inga namn behövs, vi sticker hem till mig och knullar skiten ur varandra"-lista just nu?
4. Du lyckas fånga denna supersexiga, nummer ett-kändis  och går hem med denne. Situationen hettar till, hot and heavy, och mitt i allt viskar din kändis i ditt öra att hen vill att du ska bajsa på hens bröst. Hur hanterar du den här situationen?
5. Vad skulle du döpa din mops till?
6. Om du fick äta en enda maträtt i resten av ditt liv (näringsvärden, kalorier och annat tjafs räknas inte, endast smak), vilken skulle det vara?
7. Ligger du hellre ensam hemma en hel dag och ser på din favoritfilm/tv-serie eller sitte ute i regnet med en god vän?
8. När ljög du senast?
9. När var du som stoltast över dig själv?
10. Vilket språk skulle du vilja kunna utantill?
11. Vad är största anledningen till att du har en blogg?
Regler i bloggfrågeutmaningen:
- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Do not tag back to the person who has already tagged you.


Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0