sträckläsning

Jag älskar hur jag har kommit in i en sträckläsar-period. Det är egentligen skitkul att läsa bra böcker, det är bara synd att jag glömmer bort det ibland! Jag läste nyligen Hunger Games, och det är verkligen helt SJUKT hur dom har fått med allt i filmen? Så gott som varenda moment är med i filmen, och det måste ju egentligen vara rätt ovanligt? I torsdags lånade jag även Jane Eyre på bibblan, och sträckläste den fram tills idag. Den skrevs 1848, men är ändå så lätt att läsa och så härligt feministiskt att jag nästan börjar tro att det finns hopp för mänskligheten! Dock såg jag idag filmen som kom 2011 och blev lagomt besviken. Dels fick dom inte med några känslor what-so-ever som förmedlades i boken, varken Janes tankar och hennes personliga utveckling eller kärleken som hon och Mr Rochester kände för varandra. Fast sen var faktiskt Mia Wasikowska perfekt som Jane Eyre, och Michael Fassbender som Mr Rochester....
MMMM, HONOM KAN MAN HÄNGA UPP I GRANEN, MINSANN!!!!
Men Fassy, då! Not in front of all these people... control yourself, man!

Ordbajsningar
Postat av: LN

heheheh lugna ner "lille micke" så att säga ;);)

2012-05-13 @ 01:54:23
Postat av: Olof

Hans kropp ser jävligt skum ut på den där bilden

2012-05-14 @ 23:52:10

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0