vänsterfika

Var ju som sagt på Vänsterpartiets fika på Stadsbiblioteket tidigare ikväll. Det var lagomt intressant, dock inte så jättemycket om kvinnofrågor utan mer om typ arbetsmarknaden. Kvinnor hör ju in där med, men jag var lite förvånad att det inte handlade mer om feminism och den internationella kvinnodagen som faktiskt råkar infalla idag. Den punkt som rörde mig mest var dock när talaren sa att tre av fyra kvinnor känner någon som har blivit våldtagen, men inga män känner någon som har våldtagit någon. Däremot träffade jag några från Ung Vänster som gav mig numret till den som håller i hela rörelsen här i Halmstad. Tydligen är dom inte så aktiva just nu, men ska typ precis starta upp och träffas regelbundet och behöver folk som vill involvera sig. Så jag sa att jag var intresserad. Min dröm just nu skulle vara att få åka på kurs för att bli feministiskt självförsvarsinstruktör och sen få vara med och påverka yngre tjejer! Men vi får väl se hur det blir!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0