suck

Jag är i ett lite halvjobbigt läge där jag inte egentligen är missnöjd med något i mitt liv, men jag kan inte hjälpa att typ bli lite halvdeppig för att jag drömmer mig bort till något alternativt universum där jag lever min absoluta dröm. Tror det är en blandning av tentastress (har första salstentan på fredag och pluggar så att hjärnan blöder), nedvarvning (euforin över nya lägenheten börjar lägga sig lite), längtan (jag har lyckats hålla mig rätt självständig, men faktum kvarstår att jag inte har fått prata med min bästaste bästa vän på tre veckor och jag börjar känna av det lite grann nu. Hon kommer dock hem om precis en vecka, så jag kan stå ut) och underliggande förkylning som inte vill ge sig och låta mig komma iväg till gymmet. Sen blir det hela inte precis bättre av att jag har känt mig lite socialt understimulerad och därmed lite ensam också. Långdragen suck.
Nej, nu kommer kanske en lista på några positiva saker i mitt liv:
  • Bara en vecka kvar tills Jennie anländer till Sverige, och jag har möjlighet att få prata med henne på telefon ännu en gång.
  • Våren har kommit till Halmstad, och idag hade vi tio plusgrader och så strålande sol att jag var tvungen att ha solglasögon på mig, och egentligen är det svårt att inte bli gladare av det!
  • Jag är inte lika barskrapad på pengar den här månaden som jag var i slutet på förra...
  • Imorgon får jag veta ifall jag kommer kunna tacka ja till ett jobberbjudande jag har fått (mer om det senare).
  • Idag fick vi ännu mer information om kommande inriktningar, och i mitt fall blev jag bara ännu säkrare på att filmvetenskap är rätt val för mig! Vill börja läsa kurserna nu, nu, nu!
  • Jag har under de senaste veckorna känt mig väldigt nöjd med min kropp, vilket är mycket välkommet efter ungefär ett helt år av konstanta jobbiga tankar över komplex som jag egentligen aldrig förut har behövt bekymra mig om. Men nu är de alltså så gott som borta och jag känner mig för det mesta sjukt snygg!
  • Jag har sån tur som har så fina vänner och familjemedlemmar runtom i världen som jag kan sakna, och två superfina tjejer här i Halmstad som gör mina dagar och pluggsessioner så mycket ljusare!
  • Igår lyckades jag slänga ihop världens godaste köttfärslimpa, helt utan recept!!! Kanske låter som en simpel sak, men satan vilken kulinarisk mästare jag har utvecklats till alltså!
Där ser man, den här listan funkade ju till och med rätt bra som uppmuntran!

Ordbajsningar
Postat av: LN

men kuul!!! alltså jag menar listan då! :D ibland känner man sig bara lite deppig sådär, men håll ut så kommer det nog gå över... annars kan du ju börja i typ föreningar och sånt om du vill lära känna mer personer. typ hänga med dem i partiet du just gått med i :D

2012-03-13 @ 12:15:23
Postat av: jennnniiiiie (bästaste bästa vännen hiihihi)

Hej älskling! Vet du, nu är det bara TRE dagar vi inte kan prata med varandra, sen ringer jag dig!!!! Wiiiiiiiiiiiiiihhhh! Jag saknar dig med massa, men egentligen kanske man ska få vara glad att man har någon man längtar efter så myckeeet! :)) Och du är så duktig som styr upp allt, pluggar så mycket och verkligen anstränger dig! He kom ge resultat vettu!! Pussis

2012-03-15 @ 14:24:09

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0