några tankar

Här är några tankar som jag funderat på under dagen:
  • Jag gjorde varma mackor till lunch, och eftersom min käre bror Olof inte kan eller vill laga många saker annat än dessa skrev jag på facebook att jag "drog en Olof" som gjorde just varma mackor till lunch. Då kommenterade han att han precis hade ätit upp sin sista varma macka när han läste min status. Detta leder mig till att undra om vi har någon sorts spirituell kontakt som sträcker sig över halva Sverige som gör att vi tänker på varma mackor i precis samma stund?
  • Någon borde skriva en avhandling om de erotiska undertonerna i Nils Karlsson Pyssling. Alla långa, betydelsefulla blickar mellan Bertil och Nisse, olika sorters kroppskontakt, det faktum att Bertil måste mata Nisse med en köttbulle istället för att helt enkelt låta honom hålla den själv, dom badar tillsammans, eller bara när Nisse säger för sig själv "Du är det bästa som har hänt mig, Bertil... I hela mitt liv...". Liksom, Astrid Lindgren måste ha vetat vad hon gjorde? Eller? Sen stör jag mig även på att Tjofsan är skurken för att hon helt plötsligt vill ha sin hyra! Ja, nog fan vill man väl ha hyra som hyresvärd? Eller kan jag skylla på den här filmen när jag försöker få min hyresvärd uppäten av en katt?
  • Vi håller på att skriva ett arbete om Stadsbiblioteket som jag sitter och knåpar med, och undrar: finns det resurser för unga, funktionshindrade invandrare? Finns det punktskriftsböcker på andra språk än svenska? Eller är punktskrift internationellt och samma överallt?
  • Jennie har landat i Sverige och jag kan äntligen nå henne varje dag!!!!!!!!!! Lyckan är enorm!!!
Gammal respektive ny bild på mig och Jennie. Tänk vilka vackra kvinnor vi har blommat till efter nästan fem års vänskap, nästan så jag kan gråta en skvätt!

Ordbajsningar
Postat av: jennie

hahaha, vi ser typ ut som helt andra människor på dom där bilderna? Eller, vi kanske ÄR det. Djupt.



Är så glad att jag kan ringa dig varje dag igen! Puss!

2012-03-20 @ 23:54:22
Postat av: Olof

Inte KAN laga andra saker?? Laga mat är så jävla lätt, det är bara det att invaderar på min slackertid.

2012-03-21 @ 17:53:20

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0