home is where the heart is

Ingen kan väl förneka att något av det skönaste som finns efter att ha varit hemifrån under en lång tid, är att få komma hem och bajsa i sin egen toalett? Mindre skönt är kanske att jag är helt övertygad om att områdets spindlar har gjort min lägenhet till deras nya favoritställe. Jag försökte mosa en riktigt fet en igår kväll, men den kom undan. Inte det roligaste att veta precis innan läggdags, att det är en muterad mördarspindel med blodlust som springer omkring på väggarna. Det är äckligt, men EGENTLIGEN så kan ju svenska spindlar inte göra en nånting? Den enda spindeln i Sverige som ens kan bita genom huden är korsspindeln, och dom kan ändå inte döda en eller nåt. Tänk om spindlar gjorde annat? Typ om man hade ett gäng spindlar som kom fram precis när man skulle somna och pratade i mänskliga röster, typ röster till personer man känner, som försöker bryta ned ens psyke. "Du är överskattad!", "Du är ful när du skrattar!" eller "Hoppas dina trosor aldrig slutar åka in i stjärten!". DET skulle vara läskigt. Eller spöken. Det är också läskigt. 
 
Resan hem gick bra, jag kom hem till min lite unkna lägenhet, tog en dusch och sprang iväg för att träffa Jasmine. Värmen här var ju underbar, det kändes som att jag var utomlands. Vi satt på en liten bakgård och åt sushi och pratade. Sen började vi prata om nostalgigodis och hittade en kiosk som säljer Big Baby Pop och såna där godisringar!! Det ägde. 
 
Imorse upptäckte jag att jag har tappat bort mitt mobila bredband under resan igår. Jag gick till Telia-butiken för att få en ny sticka, och fick det underbara beskedet att det kostar 995 kronor. Yaay, inte som att jag hade tänkt köpa nya glasögon eller blommor till lägenheten. Gud så skönt, äntligen något jag kan lägga mina pengar på istället för på hög! ARRGHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag stack och vredeshandlade, vilket innebär att man får en blackout medans man tänker saker som "ICA BASIC, ICA BASIC, JAG SKA ALDRIG NÅGONSIN MER SPENDERA PENGAR" blandat med "jag förtjänar godis, glass och oliver med vitlök för att jag FAAAEENN!!". Såå nu sitter jag och surar ordentligt. Men ja ja, mitt eget fel antar jag. Men jag hatar pengar. 
 

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0