men vaf...

Sitter och mumsar på en apelsin och försöker komma igång med att läsa texten till morgondagens föreläsning. Vi ska alltså ha några föreläsningar som bara handlar om nån snubbe som heter Bordieu som är viktig inom Kultur och marknad (antar jag), men ingen examination eller någonting. Utan vi ska som bara sitta där och lyssna. Så här börjar i alla fall texten, och hur jävla taggad blir man på att läsa resten?
"Synkront uppfattade framträder fälten som av positioner (eller platser) strukturerade rum. De olika positionernas egenskaper beror på deras respektive placering i dessa rum och kan analyserar oberoende av egenskaperna hos de personer som intar dem (personer vilkas egenskaper till en del bestäms av positionen)."
Bah va? Vilka fält? Det är alltså precis här hela texten börjar, den har ingen inledning eller nånting som förklarar vilka sorts fält dom pratar om. Jag fattar absolut ingenting. Det är tänkt att vi ska ha formulerat en fråga till föreläsningen imorgon, och min spontana fråga är "Vafan pratar dom om?". Dock får jag godkänt om jag bara dyker upp, så jag kanske ska hålla den frågan för mig själv...
Nej, det här kan dra åt pipsvängen, särskilt när jag har två säsonger av Flight of the Conchords på datorn som slåss om min uppmärksamhet.
-
-

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0