det allra nödvändigaste

Jag tog en liten sovmorgon denna morgon och gick en snabbtur på stan för att införskaffa det allra nödvändigaste inför min flytt i helgen. Flyttar ju som sagt på söndag och insåg att jag inte äger några lakan, handdukar, tallrikar, bestick eller annat som kan vara bra att ha när man ska... leva. I tisdags var jag och Jasmine på Röda Korset och jag köpte ett helt set med superfina gamla tallrikar för 15 kr/st och massa bestick för 1 kr/st. Helt sjukt värt. Sedan hittade jag även en suuuupergrym golvlampa för 75 kronor som fick följa med mig hem. Enda problemet var att kontakten var ojordad, men eftersom jag är en sjukt händig kvinna så har jag nu fixat det alldeles själv!
Före.
Efter.
IT BE WORKING, JAOOO.
-
Jag är i smyg (eller kanske inte så mycket i smyg) ganska förtjust i att pyssla med såna här saker, typ skruva isär, sätta ihop, måla om och få saker att funka i allmänhet. Halva nöjet med att beställa IKEA-möbler är att få sätta ihop dom! Så därför ansåg jag även att det var nödvändigt att köpa ett set med skruvmejslar. När jag väl har flyttat lär det bli en rejäl verktygslåda med lite fler grejer i, men det får vänta än så länge.
Sedan köpte jag även set med superfina sängkläder och lakan, samt lite halvdyra handdukar, på Hemtex för 1700 kronor. Det låter som mycket pengar, men jag har snålat på handdukar tidigare och det lönar sig fan inte eftersom man ändå måste köpa nya när man inser att efter man har torkat sig med dom efter duschen så är man alldeles luddig på kroppen. Nej, bra kvalla kan det ändå vara, dessutom har jag gjort utrymme för det i min flyttbudget, så allt är väl!

Ordbajsningar
Postat av: LN

bra jobbat ingrid! mvg (eller ska jag säga a nu när det är nytt betygssystem ;)) i vuxenskap!

å herrejesus vilken medelålders kommentar

2012-01-26 @ 14:06:18

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0