lat helg

Dagens tanke: När jag äntligen vinner en Oscar, Nobelpris eller annat prestigefyllt pris som kräver ett tacktal, kommer jag måsta säga "... och så avslutningsvis vill jag tacka araberna på torget för att de tillhandahåller så billiga frukter och grönsaker, och mer eller mindre är anledningen till att jag lyckats hålla mig för att få skörbjugg tio gånger om under min studietid."
-
Den här helgen har varit sådär lagomt lat och oenergikrävande som man får lov att ha när det är så kallt ute. Eller okej, det är inte SÅ kallt utomhus, runt -10, men tyvärr verkar värmen inte vara sådär skitabra i min lägenhet, så jag sitter för det mesta under filt eller täcke eller både och försöker värma mig. Det får gå. Igår var jag med Anna mest hela dagen, vi gick på loppis (ja, jag har varit på loppis/second hand varenda dag den här veckan) och sen satt vi och fikade hemma hos mig. Vi åt cheesecake brownies som mest var smet och drack kaffe och pratade i några timmar. Det var riktigt trevligt! På kvällen satt jag här med stjärnsnacks och såg på melodifestivalen, mest bara i väntan på att Sherlock skulle börja. Jag har redan sett dom senaste avsnitten, men det är så fruktansvärt bra att jag gärna ser det igen.
Idag har jag typ bara legat på soffan, diskat, duschat och legat lite mer på soffan. Imorn ska jag och Amanda sätta oss på tåget till Helsingborg och IKEA! Det ska bli sjukt kul att strosa omkring där hela dagen, woop woop!
Nu ska fortsätta med middagen. Det blir kyckling i svampsås och ugnsrostade rotfrukter - mumma!
Dagens arkivbild är på mig, utklädd till brevbärare när jag, Tess och Olof spelade in en sketch till vårt sketchprogram vi brukade spela in för många, många år sedan. Breadcat Productions kallade vi oss. Våra sketcher ägde, men jag tror tyvärr att dom inte finns på youtube längre.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0