IKEA-dag!

Idag satte jag och Amanda oss på tåget till Helsingborg för att ta oss till IKEA och strosa omkring. Det var förvånansvärt lätt att ta sig dit, bara en timme till tåget och sen lokalbuss till handelsområdet där IKEA ligger. Vi å lunch och gick omkring och försökte hindra oss från att spendera alla våra pengar, men det gick rätt bra faktiskt! Jag hade ju tusen kronor att spendera från mitt presentkort och jag var fast besluten om att inte överstiga den summan. Det blev 950 kronor, hahah. Jag är så nöjd! Jag köpte bland annat tre kuddar (12 kronor styck!!!) och två täcken (29 kronor styck, HUR ÄR DETTA MÖJLIGT?!?!), och smågrejer som slickepott, små förvaringslådor, en golvlampa och en digital äggklocka som visade sig vara en stektermometer.
Vi åt årets första semlor.
Och släpade hem allt på bussen/tåget (ja, jag tog med en liten rullväska för att proppa grejer i).
På väg hem sprang vi och hann precis till tåget, men kom på när det började rulla att man kanske inte kunde köpa biljetter på tåget. Oops. Eftersom dom inte tog kort på tåget blev konduktören sur och hotade med att ge oss böter på 800 kronor/person eller kliva av i Ängelholm. Vi klev av i Ängelholm och väntade på nästa tåg istället. Men det gjorde kanske inte sådär jättemycket, för under den tiden fick vi reda på att vi båda blivit godkända på senaste, största tentan, och då blev vi glada!!!

Ordbajsningar
Postat av: jennie

Duuukti bruuuud!!

2012-02-07 @ 00:44:43

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0