ej perfekt

Många bloggare blir kritiserade för att dom framställer sina liv som så sjukt perfekta och därför ger ångest till sina läsare som lever kanske inte lika perfekta liv. Jag vet inte om det är någon där ute som anser att jag också gör det, även fast jag brukar försöka att berätta mer om de positiva sakerna som händer i mitt liv än de negativa. Nu har jag dock tänkt berätta om hur fruktansvärt dum jag kan vara på en och samma timme, så håll i er.
-
Allt började bra efter jag hade slutat skolan, sprang lite på stan och köpte ännu mer nödvändiga grejer till hemmet. Sedan åkte jag på loppis och hittade lampa (40 :-), tekoppar (20:-) och världens finaste spegel (40:-), och kände mig fruktansvärt nöjd när jag spatserade hem med allt balanserat på cykeln. När jag kom hem var jag så uppspelt att jag glömde bort att äta middag, så när jag väl insåg att jag var sugen på bacon så var det lite väl sent för att det skulle tina på naturlig väg.
Jag tänkte "Asch, det är väl bara att slänga in baconpaketet i ugnen medans jag väntar på att den värms upp för potatisbullarna!". Mmm. Medans ugnen värms upp börjar jag pilla på att byta ännu en kontakt på ett annat loppisfynd, en lampa jag hittade häromdagen. Sitter där och pillar när jag känner att det luktar bränt, och kommer ihåg baconet. Yesss, där låg alltså hela paketet fastsmält i min alldeles splitternya, dittills oanvända plåt. min exakta reaktion:
Panik utbryter och jag sliter ut allt ur ugnen och börjar skrapa plåten och allt. Lyckas faktiskt riktigt bra och får bort så gott som allt. Känner mig dum, men glad att jag lyckades ordna det. Slänger in potatisbullarna i ugnen och fortsätter pilla på min kontakt.
När jag köpte den här lampan så var jag tvungen att lämna av den hemma hos Jasmine en stund eftersom jag inte kunde släpa omkring på den överallt. Där har Erik, Jasmines rumskompis, fått syn på kontakten och påpekat att den där kontakten var en konstig en, och jag skulle vara tvungen att byta typ hela sladden, för annars skulle all volt (eller nåt) spränga hela mitt proppskåp. När jag fick höra detta var mina exakta tankar "DEN DÄR ERIK VERKAR VARA FULL OF SHIT!!!" och så sket jag i det. Och ni kan ju gissa vad som hände när jag kopplade in min älskade lampa. Det bara small till och så blev allt svart. Ringde min hyresvärd i panik, han meddelade mig om att det fanns nya säkringar (heter det så?) i källaren och avslutade med ett "... Du har väl bytt säkring förut?". Mitt svar var ungefär "...mm...".
-
-
DET POSITIVA som vi kan ta med oss från denna berättelse är att jag nu har lärt mig att:
  1. ...inte tina bacon i en ugn som står på 225 grader.
  2. ...lyssna på Eriks råd om elektronik.
  3. ...byta säkring i ett proppskåp.
Dessutom sitter jag nu och mumsar på potatisbullar med bacon och känner mig som en tioåring på Hemmansvägen. Götte.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0