swaggy and da beast

Sitter och skriver på min sista analys för min Disney Studies-kurs, den handlar om Skönheten och Odjuret. Jag har några punkter som jag funderar över: 
  • Förbannelsen måste brytas innan Odjurets 21-årsdag, och i en av sångerna säger Lumiére att dom har varit förtrollade i tio år - alltså måste prinsen ha varit 11 när han blev förtrollad. Innebär detta att han har gått igenom puberteten som Odjuret? Har han ens någon snopp? Och det var ju förresten en himla tur att han råkade åldras som Odjuret också, annars hade han ju förvandlats tillbaka till en 11-årig pojke och då hade filmen helt plötsligt inte bara handlat om Stockholmssyndrom och destruktiva förhållanden, utan även pedofili.
  • Disney har sagt att dom skulle kunna rita människo-Odjuret hur som helst, man skulle ändå inte vara nöjd med hur han såg ut eftersom det var Odjuret man blev förälskad i och vant sig vid. Jag tycker ändå det var en jävla tur att han såg ut som snubben från BWO. 
  • Okej, jag hade bara två punkter som jag undrade över. Men jag gillar att göra såna här punktlistor.

Ordbajsningar
Postat av: T

Vad heter Odjuret egentligen?

2012-08-03 @ 14:05:19
Postat av: Ingrid

Jag läste på IMDB att han egentligen heter Prins Adam, men jag vet inte om jag tycker om det tillräckligt för att kalla honom det.

2012-08-03 @ 15:02:32

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0