who needs feminism?

Om någon är tveksam till vart du står inom feminism-frågan eller är intresserad av att ta del av korta, snabba budskap som (enligt mig) verkligen triggar igång feministen inom dig, kan ni gå in på sidan whoneedsfeminism.tumblr.com och scrolla igenom lite grann. Det är ett fotoprojekt av några studenter vid Duke University som jag tycker verkligen är ett bra initiativ! När jag läser sånt här blir jag så taggad på att gå med i Ung Vänster, som jag äntligen har fått kontakt med. Jag missade deras senaste möte i veckan på grund av skola och plugg, men fick ett mail efteråt från den jag har haft kontakt med där som sa att det var synd att jag inte var där för dom skulle vilja ge mig något styrelseuppdrag! Jag ska dit på måndag istället och det känns sååååå roligt!!
Avslutar med den här reklamen från förra året som jag bara ÄLSKAR!!! James Bond + jämställdhet borde vara temat för nästa Bond-film, Daniel Craig passar ju så bra i klänning och bröst? Fast han kanske borde lära sig att gå bättre i klackar.

Ordbajsningar
Postat av: LN

projekt som tumblr-bloggen tycker jag är väldigt inspirerande, fett bra initiativ! och james bond-reklamen är helt klart nödvändig eftersom det finns ju många som inte har tänkt på att samhället ser ut såhär och att vi fortfarande är ojämställda. men äsch jag vet inte, jag bara blir verkligen inte speciellt glad eller peppad alls av just den där reklamfilmen. det är något deprimerande över att se en mansgris á la bond som agerar the face of feminism. 50 år som förjävlig förebild för män och med taskig kvinnosyn gottgörs inte av en reklamfilm. naaej, step back, bond (eller gör framtida bondfilmer feministiska, om något) och låt brudar som gör arbetet jävligt mycket bättre än dig kliva fram, som tex grundarna av tumblr-bloggen.

2012-04-12 @ 20:41:50

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0