last chance to see

Jag skulle vilja rekommendera en dokumentärserie som heter "Last chance to see". Det är en BBC-serie med Stephen Fry (otippat, jag vet) som åker jorden runt för att se utrotningshotade djur. Det är en sjukt intressant och underhållande dokumentär och jag vet inte hur ofta jag har suttit och AAWW:at sönder till alla söta små djur som dom hittar på olika exotiska ställen. Jag lånade hela serien på biblioteket (gratis är gott), men det finns säkert att ladda ner om man nu föredrar att göra såna hemska olagligheter. Eller kolla in documentaryheaven.com för att tillfredsställa alla sorters dokumentärbehov! Om man gillar andra saker kan jag även rekommendera en annan BBC-dokumentär som jag tror jag har nämnt tidigare, nämligen "Auschwitz - The nazis and the final solution", som handlar om uppbyggnaden och drivandet av koncentrationslägrena utifrån nazisternas perspektiv. Allt är baserat på biografier, anteckningar och protokoll som nazister i olika befattningar har skrivit. Jag kan aldrig sluta bli fascinerad över hur de allra flesta var helt övertygade om att judarna konspirerade mot resten av tyskarna och att nazisterna verkligen trodde att det gällde att döda eller dödas.
-
-
-
Så där har ni några rekommendationer från lilla mig! Och missa för guds skull inte detta klipp där Mark Cawardines huvud blir påsatt av en av de 40 Kakapo-papegojorna som finns kvar i världen. Papegojan ser så jävla nöjd ut, hahahaha.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0