jopp?

Nu för tiden går jag mest bara och tänker på min ekonomi, att det skulle vara smidigt om jag "kunde ta och skaffa ett jobb", som båda mina föräldrar så enkelt uttrycker det. Tyvärr är det ju så att det inte bara är att ta ett av alla de lediga jobb som flyter omkring i rymden, men det skulle onekligen vara smidigt. Jag tycker jag går i tid och otid och slänger ut CV och personligt brev till folk, men inget verkar hända. Så just nu går jag mest och funderar på om jag ska försöka få tillbaka mitt gamla jobb på Sibylla och spendera sommaren i Umeå.
Anledningar till varför jag vill ha sommarjobb i Halmstad:
- Jag tror Halmstad är en härlig sommarstad och det känns onödigt att åka härifrån när jag har Sveriges finaste strand en cykeltur bort och en lägenhet med trädgård i centrum.
- Jag skulle vilja lära känna lite fler människor här i Halmstad, och en arbetsplats är ju helt klart en bra plattform för detta.
- Om jag har ett sommarjobb här är chanserna större att jag får extrajobb på samma ställe till hösten, vilket skulle vara sjukt najs.
- Sommaren är förmodligen enda tiden på året då vänner och familj faktiskt vill komma och hälsa på mig, och jag skulle gärna visa fler hur jag bor.
.
.
Anledningar till varför jag kan tänka mig ett sommarjobb i Umeå:
- Om jag får jobba på Sibylla så innebär det att jag inte måste lära mig ett helt nytt jobb från grunden, vilket är skönt. Jag känner mig trygg i arbetsuppgifterna där och det är ju aldrig helt fel.
- Det skulle vara rätt skönt att få vara hemma i Umeå och spendera så mycket tid som möjligt med alla som jag saknar resten av året.
Det enda som känn surt med jobb i Umeå är ju att jag fortfarande måste betala hyra för min lägenhet här i Halmstad som bara står tom. Dessutom kommer jag få hoppa omkring och sova bland vänner och familj, vilket aldrig känns riktigt lockande. Inte i en hel sommar i alla fall. Fast samtidigt kommer jag ju tjäna mer pengar om jag har heltidsjobb i Umeå än vad jag får som arbetslös/extrajobbare i Halmstad, även fast jag har en tom lägenhet att betala... HMMMMMMM, får tänka.
Några favoriter från sommar-Umeå!

Ordbajsningar
Postat av: erika

bäst för dig att du kommer hem

2012-04-02 @ 22:07:50
URL: http://imbetterthantv.wordpress.com

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0