tiden går snabbt!

Hela dagen bara rann bort, men det gjorde inte så mycket! Ibland funderar jag på hur min hjärna fungerar, när jag hellre går upp klockan åtta på en söndag för att hinna med att både läsa ut boken inför nästa kurs, men samtidigt ha tid för att göra absolut ingenting och ta det lugnt? Jag hann ju läsa ut min bok med god marginal, men eftersom jag gick upp så tidigt så har jag även hunnit bli bra uttråkad av internet och suttit i videosamtal med Jennie i säkert över en timme. Men ändå inte kommit på att ta fram köttfärs från frysen i god tid för att det ska hunnit tina tills middagsdags. Så nu sitter jag här, urhungrig och väntar på att köttfärsen ska tina. Dumma.
Allt detta till toner av Cat Stevens, verkligen den skönaste bakgrundsmusiken man kan ha! Rekommenderar alla som inte är bekanta med honom att kolla upp på Spotify och bara ha i bakgrunden när ni lagar mat eller vad som helst.
-
Tiden har gått snabbt, det känns som om det bara vara igår som jag skrev att det var 16 dagar kvar tills Ellen kom hit, och nu är det imorgon kväll som hon landar i min del av landet! UNDERBART! Kunde inte längta mer, alltså. Och om tiden går så här snabbt så betyder det att det praktiskt taget är ingen tid kvar tills jag får åka till Prag och träffa min älskade Jennie, eller till och med att åka till Umeå den 19 december! Känner verkligen för att komma hem nu och få vara med min familj, har kommit på mig själv några gånger att önska att det fanns nån sorts teleportering så jag bara kunde få vara hemma i någon timme och äta middag med mina syskon en stund!! Men ja, som sagt, därför ska det bli fruktansvärt skönt att jag får en femtedel av min älskade familj hos mig i fyra dagar!
Måste bara tillägga att jag är glad att anledningen till att jag saknar min familj INTE är för att jag är ensam eller olycklig, utan helt enkelt för att personerna är så underbart roliga och gör mig så glad att jag helt enkelt inte VILL vara ifrån dom alldeles för länge!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0