kuligt

För en stund sedan ringde Jessica, restaurangchef på Spis & Deli där jag sökte jobb för några månader sen, och ville träffa mig nästa vecka! Tydligen har dom brist på personal, så det verkar som om jag kommer kunna dryga ut min lilla kassa lite grann! Kommer dock behöva säga att jag inte kommer jobba mer än två gånger i veckan, eftersom jag faktiskt är här för att plugga och måste prioritera det! Ifall jag säger det från början så borde det väl ändå vara okej? Liksom, istället för att säga att jag måste plugga varenda gång dom ringer, typ?
-
Har varit i skolan hela dagen, den här nya kursen är fantastiskt intressant! Idag diskuterade vi vad för sorts kultur som har präglat oss och våra liv, typ när det kommer till familjeliv, arbetsmoral, jämlikhet, uppfostran och så vidare. Vi pratade också om att vara kulturbärare och kulturskapare, alltså att man för vidare en viss kultur och skapar annan. Jag pratade väldigt mycket om hur präglad jag är av min familj, att mycket av min sociala sida kommer från att min familj alltid har haft livliga samtal vid middagarna, gillar att diskutera och att mina föräldrar har uppmuntrat mig till att vilja lära mig nya saker. Jag har också alltid känt att jag aldrig behövt känna mig hindrad av att jag, tex, är kvinna, utan alltid fått lära mig att jag har rätt att ta plats och ta för mig, att jag duger precis som jag är! Eller det är i alla fall så jag har uppfattat hur mamma och pappa har velat att jag och mina syskon ska vara, och det är absolut något som jag kommer att kunna föra vidare till min eventuella barn. Och såklart all kärlek som jag har upplevt som gjort mig till en väldigt säker och trygg person! Som sagt, mycket intressant kurs som väcker intressanta diskussioner.
-
Nu ska jag ta och laga mig lite middag (och kanske några kladdmuffins inför helgen...). Tänkte bara tipsa om en väldigt rolig komiker, Jimmy Carr, som jag har upptäckt. Han skämtar verkligen om "förbjudna" saker, det är sjukt kul!!!
Han har ett helt enormt ansikte!!!!!!!!

Ordbajsningar
Postat av: LN

å älskar våran familj! hur kan man ha bättre liksom.

en gång när jag snackade med kompisar kom jag också fram till vad det främsta min familj har lärt mig - att äta mycket och att vara vänster

2011-10-06 @ 18:55:22
Postat av: Mamma

Åh, vad fina saker du säger, blir jätteglad! Kul med jobbet förresten! Har varit frånvarande ett tag, har hållit på och förberett och firat Anders 50-årsdag i måndags. Firandet fortsätter på lördag med släkten. Kram, snygging!

2011-10-06 @ 19:24:08

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0