DUMMA

Igår var min utomordentligt braiga plan att lägga mig i någorlunda god tid, gå upp innan åtta idag, ta en promenad för att vakna till och sedan fortsätta läsa ut min bok. Istället börjar mina grannar ha fest som varar från 01.00-03.30, så det blev inte mycket sömn!! Jag förstår verkligen inte, vem fan har fest på en tisdag natt? Särskilt eftersom det är lill-lördag i hela Halmstad på onsdagar! Om det då är kårkväll och diverse klubbar öppna så går man väl ut då, istället? Varför känner jag mig som världens äldsta och suraste tant som ligger och undrar varför det bara är jag som verkar ha fattat att man ska sova på nätterna? HFAB som äger fastigheten har en störningsjour som man kan ringa, men tydligen måste man veta precis vart ljudet kommer ifrån och vem som bor där för att det ska göra någon skillnad, och dels är det olika lägenheter varje gång som har fest, och dels orkar jag faktiskt inte trippa ut i korridoren i pyjamas och stå och lyssna vid dörrarna för att vara säker på vem det är... Bläää.

Så idag är jag trött. Tog mig upp vid åtta i alla fall och tyckte att jag kunde promenera bort tröttheten, men det gick inte sådär jättebra. När jag kom hem från promenaden åt jag frukost och försökte börja läsa, men ögonlocken bara klippte och jag höll på att somna hela tiden. Så till slut la jag mig och powernappade i soffan, efter det gick det lättare. Nu har jag faktiskt lunchrast för mig själv, så då är det okej att blogga, ifall någon undrade.
Jag känner att jag måste köpa hem kaffe... Jag har en sån där liten kaffekannapress-grej här, men jag vet inte hur man gör? Behöver man ha något speciellt kaffe för en sån, eller?
OMG, jag somnade MEDANS JAG BLOGGADE OCH RÅKADE TA BILD SAMTIDIGT! Vad är oddsen, egentligen??!

Ordbajsningar
Postat av: LN

neeeeee tror ej på det sista!!

2011-10-05 @ 19:06:43
Postat av: TESS!

Till en sån där presso så behövs inget särskilt kaffe, kanske inte kokkaffe för det passar (enligt mig) bara till när man faktiskt kokar kaffet. Men prova jubileumsblandingen från löfbergs lila - SUPERGOTT!

2011-10-06 @ 09:33:06
URL: http://modertheresa.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0