PERFEKT!

Idag har jag skrivit på kontraktet till min nya lägenhet som jag har berättat om, flyttar som sagt in den första februari! Jag har gått fram och tillbaka ifall det känns bra eller inte, men nu är det gjort så då är det väl bara att sluta vela och tycka att det ska bli skitbra. DET SKA BLI SKITBRA! Nej, men jag är faktiskt väldigt taggad, och det känns skönt att det är ordnat.
-
Annars har jag inte gjort så mycket idag. Var på en promenad ner till havet med Isabelle under förmiddagen, skrev på kontraktet och sen har jag mest bara tagit det lugnt här hemma. Nu har jag slängt ihop en köttfärspaj till ljudet av Cat Stevens. Jag tror den kommer bli PERFEKT! Jennie dampade på mig häromdagen för att jag skröt om att allt jag gör är perfekt. "Åh, jag gjorde cookies, dom är PERFEKTA!", "Dom här kycklingknytena är PERFEKTA!", "Min köttfärssås är PERFEKT!", "mina rotfrukter blev PERFEKT mjuka!", "mina bajskorvar ringlar sig i en PERFEKT liten hög på botten av toaletten!" osv osv. Det är ju inte som att det är mitt fel att hon har gått och blivit vän med världens mest perfekta person? Då får man faktiskt skylla sig själv.
Annars tänkte jag bjuda på två av mina favoritlåtar av Cat Stevens, dom är PERFEKTA att sjunga med i medans man lagar perfekta saker.
Hans låtar är så PERFEKTA att ha i bakgrunden, simpel men betydelsefull text, alldeles lagomt lugna men ändå upbeat och glad melodi, och dessutom PERFEKT tonart för mig att sjunga med! Helt... perfekt.
-
-
-
P.S. Låter inte ordet "perfekt" som ett jättekonstigt ord nu bara för att jag har skrivit det så många gånger?? D.S.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0