mickey mouse monopoly

ÄÄÄH, who am I kidding? Jag kommer aldrig få slut om saker att babbla om här på bloggen. Goa gamla bloggen. *klapp klapp*
-
Min syster tipsade om dokumentären Mickey Mouse Monopoly, en kortare dokumentär om Disneys påverkan på bland annat könsroller och främlingsfientlighet. Väldigt intressant, men det får mig att vilja bränna alla Disneyfilmer och aldrig visa dom för mina framtida barn. Dock måste jag säga att jag inte kan påstå att jag har fått speciellt skeva åsikter om sakerna dom diskuterar här, även fast jag växte upp med Disney och jag och mina syskon kan dom flesta filmerna utantill, men då kan jag ju samtidigt kontra med att jag har haft föräldrar som varit väldigt bra på att avleda alla sådana tankar... Sedan verkar den här dokumentären vara några år gammal och jag kan tycka att senare Disneyfilmer har blivit lite bättre än typ Snövit, men ändå. Dokumentären är hur som helst väldigt intressant, och det som fick mig att tänka till mest var när dom pratade om hur Belle från Skönheten och Odjuret uppenbarligen verkar falla för en kvinnomisshandlare. Se så förstår ni. Klippet som ligger här nedanför handlar mest om könsrollerna i filmerna, men om ni är intresserade kan ni se alla fem delar som ligger på youtube.

Ordbajsningar
Postat av: jennie

men åÅH näe, jag tänker inte se!!!Skönheten och odjuret är den finaste filmen som fiiiiiiiiiinss!!



Hon lär honom att älska en annan individ - att tycka bättre om sig sjääälv. Och han skulle ALDRIG skada belle!



För att citera en annan känd film "YOU MAKE ME WANNA BE A BETTER MAN."



Och han ger henne spänning, magi och ävnetyr och ohchh.. åh. Näe. jag tänker inte se den där dokumentären :(

2011-11-16 @ 22:39:19
Postat av: Alva

håller med jennie, kan alla sluta klaga på disneyfilmer. dom äger. så ere ba

2011-11-21 @ 00:11:32

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0