Dám si jedno pivo prosím.

Här sitter jag och känner mig dum som försöker lära mig lite tjeckiska ord. HELT OMÖJLIGT! Rubriken, Dám si jedno pivo prosím, betyder "Jag tar en öl, tack". Den ska jag lära mig och behärska! Tack är Děkuji, och uttalas typ... jakoji? Ja, fan, det är inte lätt, alltså! Får hoppas att dom flesta kan lite engelska, jag har verkligen aldrig åkt till ett land där jag inte kan göra mig det minsta förstådd på språket, vi får väl se hur det går!
Annars har jag NÄSTAN skrivit klart tentan, ska sitta med den under morgondagen och avsluta det sista. Annars måste jag sätta igång och packa ikväll samt fixa med de sista grejerna, typ ladda kameran och sånt roligt. Iiih, vad kul, nu var det ju till och med ett tag sedan jag fick resa nånstans! Detta kommer bli legendaryyyy.
Bjuder på en bild från min och Jennies tvåmannabryggefest i somras! Som ni ser var detta en helt sjukt härlig kväll med grillning och helt underbart väder! Åh, vi ska ha MINST lika kul i Prag, detta kommer äga så sjukt hårt!!! Åh, jag önskar jag hade kvar photoshop på min dator så jag kunde klippa in oss två på en julmarknad i Prag... Men icket.

Ordbajsningar
Postat av: petra

jekojo säger jag, hur kan du inte utnytjat din tjeckiska vän med språktips?



det är bara att höra av dig om du vill lära dig användbara ord som kotte, byxor, potatis, äppeljuice osv.

2011-11-21 @ 21:06:59
URL: http://shockwaves.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0