Jamie Cullum

Det är kanske inte jättemånga av er som vet detta om mig, men en av mina favoritsångare heter Jamie Cullum och jag har typ älskat honom sen jag var 12 år gammal. Han är inte sådär superkänd eftersom han mest spelar jazz och inte speciellt mycket mainstream-musik som går på radion hela dagarna, men han är verkligen jätteduktig och... ja, jag älskar honom verkligen. Han är typ den enda personen som jag VERKLIGEN har velat se uppträda, men han gör inte jättemånga konserter. Det värsta var när jag och mamma var i London när jag gick i sjuan (?) och han faktiskt spelade DAGEN EFTER vi hade åkt hem. Fy vad surt. Hur som helst, nu kommer han till Sverige, men tyvärr inte till Stockholm eller något annan någorlunda välkänd stad, utan till DALHALLA! Dalhalla ligger utanför Rättsvik, som ligger utanför Borlänge som ligger utanför Falun. Om någon kan Sveriges geografi så vet dom att det är typ mitt ute i ingenstans? Riktigt random ställe för honom att spela på, och det är hans enda Sverige-spelning någonsin. Biljetterna kostar typ bara 200 kr för mig som ungdom, och jag försöker bestämma mig om det är värt att krångla mig ut dit i augusti ensam för att se honom uppträda? Är det någon som vill följa med mig? Någon som har en bil att låna ut? Ja herregud, tankarna flyger omkring i mitt huvud.

Ordbajsningar
Postat av: petra.

Men dalhalla är ju rätt känt konsertställe på sommrarna. Dock som du säger, mitt ute i ingenstans.

2011-05-06 @ 18:51:59
URL: http://shockwaves.blogg.se/
Postat av: jennie

KLART du ska ta dig iväg dit!!

2011-05-08 @ 07:54:12
Postat av: Anonym

Ja, klart att du ska dit! När är det? Kanske kan om datumet passar! Mamma

2011-05-18 @ 20:49:12
Postat av: Anonym

Annars spelar han i Danmark också.. Kommer inte ihåg vilken stad det var men det är närmre än till Rättvik. Jag vill också jättegärna se honom och blev sjukt irriterad att det är i Rättvik av alla ställen han ska uppträda.

2011-06-23 @ 09:53:16

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0