biografier

Jag har pratat nog så mycket om min älskade Stephen Fry och hans självbiografi jag läste under tiden jag var i Spanien. Sen dess har jag verkligen fått dille på biografier och dokumentärer, det är förvånansvärt uppfriskande att läsa om "verkligheten", liksom människors riktiga livoch vad dom har åstadkommit. Det är så himla fascinerande att jag nästan vill börja skriva på en egen biografi, haha. Eller jag känner som att jag vill göra massa häftiga saker bara så att jag kan skriva mina memoarer när jag blir äldre och det låter som om jag har haft ett råcoolt liv.
Nu har jag i alla fall även läst Frank Abagnales biografi, han som filmen Catch me if you can baserades på, och som handlar om hans helt galna svindleri som han ägnade sig åt när han var ung. Jag har även sett dokumentär på Svtplay om Joan Rivers som är 75 år gammal och fortfarande ståuppar. Det är liksom människor som jag egentligen inte har något större intresse av, men bara att få läsa och höra om deras liv från deras perspektiv är så himla intressant... Är det någon som har något tips på någon bra dokumentär/biografi/liknande? Förresten gråter jag typ av lycka för att jag har tillgång till Svtplay igen!!
-
Imorn bär det av till Mariedal till mitt nya lilla rum. Jag känner mig ju som rena rama nomaden som hoppar från säng till säng. Lite lösaktigt, sådär. Men det är faktiskt skönt att vara hemma i Umeå, och hemma i Sverige. Nu återstår ju problemet att dom som fortsatt läsa min blogg är dom som jag typ träffar varje dag här hemma ändå!!! Måste jag skaffa en ny blogg där jag hittar på massa spännande saker som jag gör om dagarna????

Ordbajsningar
Postat av: TESS!

Inte för att jag läser många biografier men Blonde som är någonslags hitte på biografi (fast typ ändå halvsann) om Marilyn Monroe av Joyce Carol Oates ska ju vara riktigt bra. Eller nån om Lady Di? Ingrid Bergman har skrivit en biografi. Greta Garbo borde ju vara sjukt intressant att läsa om också. Frank Sintara också.

2011-05-02 @ 21:24:32
URL: http://modertheresa.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0