schlappedapp

Det blev då ingen cykeltur för mig på grund av opålitligt himla bajsväder. Så det blev en ordentlig himla slappardag, har knappt lämnat rummet. Eller sängen, för den delen. Men det var okej, för jag laddade ner hela första säsongen av An Idiot Abroad, som handlar om Ricky Gervais sjukt pessimistiska kompis Karl Pilkington. Karl har aldrig rest utanför Storbritannien och är typ lite halvpuckad, så Ricky bestämmer sig för att skicka iväg honom för att se världens sju underverk. Och så fixar han riktigt dåliga hotell, lurar honom till nudiststränder och andra dumma grejer, typ som practical joke. Karl är så sjukt rolig, men han vet som inte om det själv. När han kommer till pyramiderna säger han "Om dom där stod på min gata skulle kommunen riva ner dom direkt. Livsfarligt!", och om Macchu Picchu säger han "Varför ska jag komma hit för? Jag gör ju inget himla mäklarprogram, det är inte som att jag letar bostad och tycker att 'åh, ja, precis så här vill jag ha det, men med lite större trädgård!'". Min favorit är dock när han får det berättat för sig att Taj Mahal var byggt till minne av skaparens fru, då säger han "Om jag ger min flickvän blommor säger hon 'vad har du gjort?'. Om jag skulle bygga henne ett sånt där palats skulle hon säga 'VAD FAN HAR DU GJORT?!" Han fattar som inte alls vad som är charmen med att se dessa underverk, det är så sjukt roligt.
-
I alla fall, imorgon ska jag få åka in till Palma! Och det blir verkligen en heldag, då jag åker in med Jessika när hon ska till jobbet på morgonen. Så från 09.30-18.00 är jag fast i Palma, och jag vet inte alls vad jag ska hitta på. Gå och titta i affärer, antar jag. Och sånt där. Jag skulle vilja ta med mig min bok om Stephen Fry, men det är ju så himla tjock... Ja, jag får väl hitte på nånting. Justja, skulle ju förbi Svenska Kyrkan med min kontaktannons. Jag gillade Ellens förslag om att jag skulle hitta någon med nervproblem med en förkärlek till Nicolas Cage-filmer. HÅLL TUMMARNA!

Ordbajsningar
Postat av: Jonas

Sa Seu! Katedralen med dess reliksamling är fascinerande! =)

2011-03-23 @ 23:56:25
Postat av: petra

Aquariumet (eller hur man stavar sånt) är niiiice :D

2011-03-24 @ 08:03:49
URL: http://shockwaves.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0