jactarse de algo

Tydligen översätts "att skryta om någonting" till "jactarse de algo". Jag slog upp det - för här kommer lite mer skryt!
Jag har suttit i någon timme och läst ute i eftermiddagens solsken. Min nya idol, Stephen Fry, har lyckats skriva ihop världens mest intressanta bok, och jag njuter av varje ord. Det är nästan så jag inte vill läsa den alls, så jag alltid kommer ha den kvar! Han gör verkligen varenda liten sak intressant, honom skulle man ha som lärare! Ack, Mr Fry.
Snart vankas det även en söndagspaella, och tydligen har jag paella-mästaren Tony i hemmet! Jag har fått det berättat för mig att det är en typisk mallorquín tradition att äta paella varje söndag, och tydligen kan man inte hitta någon godare paella än här i hela Spanien förutom Barcelona. Och när jag säger "här" så menar jag alltså detta huset. Känner mig lyckligt lottad!

Ordbajsningar
Postat av: Pappa

Jag gör också en väldigt god paella. Tror inte den där Tony har en chans mot mig.

2011-03-21 @ 09:47:59
Postat av: TESS!

Stephen Fry! <33

2011-03-21 @ 12:01:37
URL: http://modertheresa.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0