inte som jag hade tänkt mig...

Ibland blir det inte som man hade tänkt sig!
Igår sökte jag ju till språkvetarprogrammet i Uppsala, och ni förstååår inte hur taggad jag är på att läsa det. Sedan kollade jag upp vad intagningen låg på förra året - 21,8. Sedan räknade jag ut vad jag har för poäng - 16,3. Visst, intagningen från förra året betyder ju inte att det är samma poäng i år, men tyvärr tror jag inte att jag har så mycket chans att komma in där, och jag gillar att ha en någorlunda plan. Just nu verkar det som att jag tyvärr får ge upp mina planer på att plugga i Uppsala till hösten. Jag har ju sökt till Kulturentreprenör också, men det kändes inte alls lika kul att plugga nu när jag blev så taggad på språkvetarprogrammet.
-
Mina planer ser nu ut ungefär så här: antingen stannar jag på Mallis (alternativt någon annanstans i Spanien) och kanske jobbar kvar som au pair, eller skaffar ett vanligt jobb där jag faktiskt tjänar pengar, och sedan söker språkvetarprogrammet senare, eller inte alls. Eller så åker jag som volontär någonstans, förmodligen inom EU eftersom det är så himlarns lätt att ordna. Jennie verkar ju ska åka som volontär till bondgårdar (antar jag att det är?) i Storbritannien några veckor i sommar, och jag måste erkänna att det kändes lockande att prova på samma sak. Men ja, jag får se hur det ser ut när det börjar närma sig. Men så ser det ut i alla fall.

Ordbajsningar
Postat av: Jonas

Men högskoleprovet då? Det kan ju vara en bra väg!

2011-03-17 @ 00:28:50

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0