ibland...

Ibland är det riktigt kul att bo så centralt i London. Ibland är det mindre kul. Som när det tjuter diverse larm genom natten. Ibland är det långt bort, och då är det inte så farligt. Oftast är det billarm som slutar efter bara någon minut. (Häromkvällen startade ett billarm när en polisbil körde förbi med sirenerna på. Liksom, av ljudet började larmet tjuta?) Men ibland är det ihållande, tjutande larm som startar vid fem på morgonen och håller i sig i flera timmar. Och nära är dom. Och i intervaller tjuter dom, så det finns ingen risk att på något sätt "vänja" öronen vid det och få somna om. Sen kan jag inte undkomma alla frågor som kommer upp: Varför har larmet börjat tjuta? Hur kan ett larm hålla på i flera timmar (ja, det har hänt mer än en gång) utan att det slutar? Är det ingen som märker att larmet är på? Det är ju jättemånga som har inbrottslarm och grejer här, varför är det ingen som liksom uppmärksammar att larmet är på och typ ringer på polisen eller nåt? Är det min uppgift att göra det, eller?
Jag kan lova er att många svordomar har yttrats mellan mig och Malin när detta har inträffat. Och jag som störde mig på fågelsång tidigare...

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0