el país

För ungefär två timmar sedan insåg jag att jag hade ett gäng biblioteksböcker här hemma som skulle vara tillbakalämnade idag, så jag kutade ner på Kensington High Street och lämnade tillbaka dom. Funderade på att investera i lite nya sommarkläder inför España, men efter ett besök på H&M ändrade jag mig snabbt. Jag gick in, såg massa snygga grejer, plockade på mig dom och tänkte "oj, oj, oj, det här kommer bli dyrt, hur ska jag kunna bestämma mig vilken av alla dom här som jag ska köpa?!". Visade sig att jag har gått upp lite mer i vikt än vad jag vill erkänna, och ingen av de storlek 40 som jag plockade ner från galgarna passade mig det minsta. Herregud. Jag brukar egentligen inte noja över min vikt eller kropp, men nu känner jag att det börjar gå lite överstyr. Har hittills skämtsamt sagt att jag väntar tills Spanien och medelhavsdieten jag kommer gå där, men... näe, det här funkar inte. Fy.
-
Istället köpte jag en El País (typ den största, internationella, spanska tidningen, för er som inte vet) för att tvinga igång min spanska igen. Det är liiite svårt att förstå alla artiklar om Libyen och Gadafi, så jag börjar med.... reklamen. Hmm... TYdligen har El Corte Inglés bra priser på sommarkläder (semana fantástica!)... OH MY GOD, Becky!!!! Det står något här om Patito Feo!!!!!!!!!!!!! Men tyvärr är min spanska för dålig för att veta exakt vad som står om patito feo. Oh well. VETE! MARCHATE!

Ordbajsningar
Postat av: becky

ÅH el patito feo!!!

2011-03-12 @ 19:15:02

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0