jopp jopp

Nu joppar jag för fullt igen, men efter att ha fått förra månadens lön känns det inte lika jobbigt. Dessutom trivs jag faktiskt rätt bra på Sibylla, så det är inte så svårt, egentligen. Just nu fördriver jag dagarna med att drömma om alla slags framtider som kommer. Här kommer en liten lista på saker jag längtar till (i kronologisk ordning, alltså vad som kommer först osv):
  • Nästa vecka då jag får tillgång till pappas bil och tänker köra omkring som en GALNING. Får även tillgång till hans underbart fina lägenhet där jag har tänkt utnyttja all mat som dom lämnar kvar i kylskåpet när dom åker på semester för att bjuda hem folk på middagar. Hoho.
  • När pappa kommer hem igen, för då bär det av till Skellefteå, farmor och farfar och möjligtvis Pite Havsbad. Är barnsligt exalterad över detta, måste jag säga.
  • Under samma dagar som Skellefte-resan blir av så kommer jag även få reda på antagningsresultatet för universitetet.
  • Jag längtar tills JENNIE KOMMER HEM. Hon är ju i England och bonnar sig ute på den engelska landsbygden, och jag kunde inte sakna henne mer. Har som ett miniatyr-Jennie-format hål i mitt bröst som ekar tomt. Snyft.
  • I augusti kommer jag att flytta in hos Jennie fram tills dess att jag åker iväg till Halmstad (ja, jag räknar redan med att jag kommer in), och då ska vi baka cookies och ha picknick varje dag och klippa varandras tånaglar och massera varandra med sensuella oljor och bada nakna i hennes lilla badkar och... Hm, got a bit carried away.
  • HALMSTAD!!! Jag längtar tills jag får komma till Halmstad och börja ett helt nytt liv. Det känns så sjukt spännande och roligt att jag håller på att spricka!!
  • Jag längtar tills jag tar examen från utbildningen i Halmstad (ja, här tog vi ett rejält hopp) och får börja jobba med något roligt jag har utbildat mig till, kanske flytta utomlands igen och uppleva andra spännande äventyr!
  • Året är 2020, och jag står på scen och tar emot en Oscar för bästa skådespelerska, bästa film, bästa manuskript och tackar alla som läst min blogg i alla dessa år.
Hrm, ja, där på slutet kanske det blev lite mer abstrakta saker som jag längtar till, men never the less är det något jag längtar till! Nu, för att göra ett alldeles för långt inlägg lite längre, tänkte jag bara säga att det är alldeles för bra att se på Hell's Kitchen när jag håller på att stänga på Sibylla. Jag föreställer mig att Gordon kommer in en dag á la Kitchen Nightmares för att kolla hur rent det är, och så är det SKINANDE RENT för att jag har städat så bra!! Så nu står jag bah och gnuggar som en galning överallt, allt för att höra dom tre små orden från Gordon: "I'm fucking proud."
Hej kompis.

Ordbajsningar
Postat av: Olof

Jag gillar din blogg nästan lika mycket som du gillar Jennie.

2011-06-29 @ 01:26:17
Postat av: Jennie

Vilket sammanträffande Olof, det gör jag med!

2011-06-30 @ 01:05:15
Postat av: Alva

åh vilket gulligt inlägg !! jag blev typ rörd när du skrev att du skulle ta emot en oscar... kan se dig om någon göra det :)

2011-06-30 @ 18:45:19
URL: http://alvakling.blogg.se/

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0