tredje dagen (ledig)

Idag är jag alltså ledig från jobbet, tjoho! Vi har varit och inhandlat lite kläder åt Malin som hon kan ha på jobbet, lånat lite nya böcker på biblioteket och försökt fixa så vi får bankkonto. Vi hämtade ett brev från vår landlord för att intyga att Malin bor här, men på banken gjorde det tydligen ingen skillnad eftersom vi behövde ett brev från våra chefer. Nääähäpp. Så det är bara att ge sig tillbaka någon annan dag.
Imorn ska jag även på en intervju för att få ett National Insurance number, som man behöver om man ska jobba för att typ kunna betala skatt eller något sånt. Detta kan tydligen vara skitsvårt att få och ta flera månader, men jag hade turen att få prata med någon som faktiskt fattade något. Eftersom jag är EU-medborgare, har tillåtelse att stanna i landet så länge jag vill, har blivit anställd, och har någonstans att bo är jag fullt berättigad till ett NI-number. Så därför fick jag en intervju imorn. Mina rumskompisar har inte haft lika tur, och Malin fick ringa upp igen eftersom den första killen hon pratade med sa att det inte fanns några tider för en intervju på en månad. När hon sen ringde upp två minuter senare fick hon en tid på fredag, liksom. Helt knäppt. Så kundservice är inte direkt det bästa i detta landet, man måste verkligen veta vad man vill ha för att få hjälp.
-
Nu har vi varit och storhandlat och försökt få in alla våra matvaror i världens minsta kylskåp. Det är liksom det minsta kylskåpet möjligt och vi delar fem personer på det. Inte riktigt perfekt. Så vi har klämt in allt så mycket det går. Ikväll ska vi till Svenska Kyrkan och Ung i London-träff där det är spelkväll som gäller! Ska säkert bli mycket roligt. Imorn är det dock tillbaka till jobbet igen...

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0