Portobello Road

Efter nyvunnen energi efter dagens lipande, bestämde jag mig för att gå ut på en liten promenad här i området. Jag kände att det inte passade sig att säga att jag bara suttit inne hela dagen, liksom. Nu kan jag ju säga att jag har blivit dyblöt av regnet OCH landat två intervjuer och ett tillfälligt jobb!!!!!! Mycket produktiv dag, jag kanske ska stanna inne lite oftare?
Hur som helst, gick ut för att vara lite duktig och gick ner på Portobello Road eftersom jag hört att det är lite smygmarknad idag. Lyckades fynda 1lb potatis (alltså 0.45 kg... google is your friend) för 60p, ca 6 SEK (den räknade jag ut själv), samt några knippen broccoli, en limpa bröd och lite morötter. Allt för under £2. Så till Portobello Road bär det nog av oftare i fortsättningen.
Så här fräscht såg det ut!
På vägen hem började det dugga, men jag tänkte äh, det här kan jag väl gå i. När jag är mitt i bostadsområdet, utan NÅGOT skydd som helst, börjar det ÖÖÖÖÖÖSREGNAAAA. Alltså jag skojar inte, det hälls typ från himlen, det börjar åska och blixtra, och sedan börjar det hagla. Helt jävla sjukt. Så här såg jag ut når jag kom hem.
Mikket fräscht. Och jag som struntade i att duscha. Kanske är det Guds sätt att säga att han kan känna lukten av mig ändå härifrån?
Nej, nu ska jag snart börja laga lite mat åt min working girl som snart kommer hem från första provjobbardagen!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0