en del avklarat

Nu tror jag första jobbsökardagen är avklarad. Visst, dagen är inte slut, men man orkar inte gå hur länge som helst, people!! Vi delade upp oss från första början, Malle sprang ner på Notting Hill Gate och till Harrods/Kensington nånting (där hon faktiskt landade en intervju!!), jag tog mig runt i området vid Westbourne Grove. Där fick jag bland annat en application form för Starbucks och jag lämnade in mina CVn till lite olika butiker, bland annat Planet Organic som är den enda matbutiken i London med organiska råvaror. Jag fick ganska bra napp på ett jättemysigt litet café som hette L'Etoile, jag pratade en stund med kvinnan där och hon sa att hon skulle ringa mig i eftermiddag, så jag håller tummarna!

Jag kikade också förbi på Svenska Kyrkan här i London. Jag och Malin ska dit nu ikväll på Ung i London-träff, och sen brukar man tydligen ta en öl på puben mittemot kyrkan tillsammans med gruppen. Vår tredje rumskompis, Fredrika, kommer också hem ikväll, så vi kanske tar en öl med dom också. Så ikväll blir det öl, verkar det som...
På fredag blir det första utekvällen! Miranda och Fredrika (rumskompisarna) hade några svenska kompisar som var här och hälsade på, så vi skulle hänga på dom. För förfest här och sedan ut på någon pub i Covent Garden, tror jag det blir.
Så här kunde det se ut i somras! Nu ska vi bara förflytta oss några hundra mil söderut så får vi fredagen! Lär komma bilder då också!

Ordbajsningar
Postat av: Olof

Apropå öl, du är ju fortfarande skyldig mig en!!!!

2011-01-12 @ 15:55:29
Postat av: Pappa

Lycka till med jobbsökandet! Det borde resultera i något jobb så småningom. Testa en Ale, i mitt tycke den godaste sortens öl, gärna en Pale Ale om det finns på puben. Men drick inte för många!

2011-01-12 @ 16:33:16

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0