återhämtning

Har sjukanmält mig från jobbet idag eftersom kroppen inte har återhämtat sig från matförgiftningen riktigt än. Jag spydde verkligen upp allt jag hade, sov bara några timmar och lyckades inte få i mig mycket till näring under gårdagen på grund av att magen fortfarande var i uppror. Så ni kanske förstår att det inte gick så bra att ta sig ur sängen imorse.
-
Annars snurrar mitt huvud med tankar och beslut om framtiden. Inget är så akut att jag måste bestämma mig nu, precis, men jag tror jag är en sån person som gillar att ha det bestämt för mig, i alla fall lite grann. Så jag behöver lite råd. Jag har nämligen börjat fundera på hur länge jag egentligen ska vara här i London. Även om jag tycker om det och allt, just nu går jag bara fram och tillbaka från jobbet och orkar egentligen inte göra någonting efter jobbet. Det är bara under mina lediga dagar som det faktiskt märks att jag är i London. Men liksom, gå fram och tillbaka till jobbet kan jag ju göra vart som helst?
Sen har jag börjat fundera på om jag ska plugga. Var ju lite inne på den linjen förra sommaren när jag kom in på Kognitionsvetenskap i Umeå, och även om det var lockande kände jag att jag ville jobba. Vilket jag har gjort nu, och kommer hinna göra ganska mycket fram till hösten. Så därför är universitetet tillbaka i mitt huvud. Dock kommer jag nog inte återvända till Umeå för en längre tid, utan jag tänker snarare på Uppsala. Det finns en utbildning som heter Kulturentreprenör som låter väldigt lockande som jag faktiskt funderar på att söka. Då har jag gett mig själv två alternativ:
- Antingen åker jag (mer eller mindre) direkt från London till Uppsala när sommaren är slut och börjar utbildningen och allting där.
- Eller så återvänder jag till Umeå över sommaren, eftersom jag med stor sannolikhet har heltidsjobb på vandrarhemmet över sommaren, tjänar lite pengar och sedan åker till Uppsala.
Någon som har något råd eller bra synpunkter på hur jag ska göra? TACK!

Ordbajsningar
Postat av: Jonas Karlsson

Hej! Ett tips: ställ dig i bostadskö hos alla bostadsförmedlare som finns i Uppsala!



Här är en länk: http://studentboet.se/sv/bostadsbolag



Krya på dig! =)

2011-01-30 @ 19:14:11
Postat av: becky

Se hur du har det med jobb m.m. i London! Iofs kan det vara skönt att komma hem och ta ett break efter en resa innan nästa äventyr börjar..

2011-02-01 @ 07:53:19

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0