otippat

Med tanke på hur mycket jag har suttit vid datorn igår och idag var det ganska otippat att jag faktiskt har glömt bort att blogga! Men det är nog för att det inte finns så mycket att berätta om. Har som sagt de senaste två dagarna sökt massa jobb, men det tar ju inte direkt upp hela dagarna, om man säger så. Oftast är det så att jag ser ut ett område som jag ska söka i, går omkring där och i kvarteren runtomkring tills jag inte kan hitta några fler jobb att söka. Då är det sällan jag har ork att åka till ett helt nytt område, så då åker jag oftast hem efter det. Så det blir ju lite tid att döda ändå, även fast jag gör mitt bästa att söka jobb.
Dock har det varit en jävla FRÖJD att söka jobb de senaste dagarna, eftersom vädret har varit så fantastisk så ni skulle kissa i byxorna om ni kom hit direkt från Umeå. Det har verkligen känts som underbara vårdagar, och när jag tänker på att det bara är början av februari vill jag typ skrika rakt ut! AARGH SÅ SKÖNT! Det är helt otroligt vad vädret gör med humöret!
Igår började jag dagen med att åka bort till Oxford Street för att ge några papper till Malin på jobbet. Sedan bestämde jag mig för att promenera därifrån för att se om jag kunde hitta något spännande ställe. Gick runt och gick vilse i ungefär två timmar, men lyckades ändå söka en handfull med jobb under tiden, så det var ingen fara. Hamnade bland annat på Baker Street (Sherlock Holmes här ovanför). Efter en stund kommer jag dock ut på Oxford Street igen!! Vafan?! Jag hade alltså gått i en enda stor cirkel i två timmars tid, bara för att sluta där jag började. Då blev jag så less på mig själv att jag åkte hem.
Idag hittade jag två långa gator kantade av hotell ganska nära mig, så jag har lämnat bort alla min hotell-CVn! Dock var det ju typ ingen av dom som faktiskt sökte folk som kunde jobba, så jag har väl inte jättestora förväntningar.
-
Någon som har något bra tips på vart jag kan söka jobb? Ungefär vilket område?
-
Ikväll blir det musikquiz på Svenska Kyrkan, förmodligen by myself eftersom Malle jobbar. Imorn är det provjobb på Gelato Mio, men jag var inte så supertaggad på det just nu. Tur att det inte är förrän klockan tre på eftermiddagen, då kanske jag hinner tagga upp mig lite.
ANNARS DÅ?!

Ordbajsningar
Postat av: anynom/LN

Ja, äntligen! Du har skämt bort oss med täta uppdateringar! Vad härligt det låter med vädret! Jag tycker du gör det bra med jobbsökeriet. Har du kontaktat de där hotellen som hörde av sig när du hade fått jobbet på det första stället? Det tycker jag du ska göra annars. Och pizzerian mittemot eller hur det var? Ge järnet i morgon, lycka till! Kram mamsingen

2011-02-09 @ 17:10:36
Postat av: Fritte

hörru. Kollar in lite resor till london. men måste ju först och främst veta att du är kvar i londontown!!!!!! När är det planerat att du ska hem? vet du nå?

2011-02-09 @ 19:25:18
Postat av: Pappa

Det går en riktigt bra Sherlock Holmes-serie på söndagarna, med Benedict Cumberbath i huvudrollen (tänk bara att heta så! eller varför inte Honeysuckle Weeks?) och den där office/liftarens guide till galaxen-typen som Dr Watson. Vad det nu var han hette. Inte lika snyggt i alla fall.

2011-02-10 @ 09:26:40

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0