NYA PLANER

Ja, alltså nu är det ju så här att jag har gått med lite olika planer i huvudet ett tag, och nu har dom mer eller mindre verkställts. Det är så att jag i fredags sa upp mig från Domino's, något jag inte har velat berätta om på bloggen eftersom jag känt mig så sjukt dum. Jag ville helt enkelt inte jobba kvar där, magkänslan sa åt mig att det inte var något bra. Så jag sa upp mig, sen när jag kom hem var jag tvungen att betala hyran. Jag hade en viss summa på mina sparfonder som jag hade planerat skulle räcka åt hyran + en månad av snålandes, men som ändå skulle räcka till mat och sådär. När jag sedan för över pengarna från fonderna till mitt vanliga bankkonto så dras det någon sorts procentdel eller något av beloppet, så plötsligt sitter jag med så lite pengar att jag inte har råd att betala hyran, ännu mindre att leva på i en månad till.
-
Så jag tänkte för mig själv, vad har jag för alternativ att göra nu när jag inte har några pengar kvar? Antingen kan jag åka hem till Umeå igen, vilket jag inte vill. Eller så åker jag som au pair och får mat och boende betalt. Så jag gjorde en profil på AuPairWorld.net där många av au pairerna som jag har träffat här i London har använt sig av, och fick kontakt med en hel del familjer!
Och för några minuter sedan blev jag mer eller mindre anställd av den svensk/spanska familjen Ekman som bor på Mallorca, har två barn (5 och 2 år gamla) och vill att jag kommer så snabbt som möjligt och stannar till i augusti. Så den 17 mars (dagen pappa och farmor åker hem härifrån) åker jag till Mallorca för att bli en del av deras familj! Wish me luck!

Ordbajsningar
Postat av: Alva

Jag önskar dig all lycka som finns i hela världen!!!!!!!!!!!!

2011-02-21 @ 21:55:33
URL: http://alvakling.blogg.se/
Postat av: S A N N A S . R U M - Sveriges största Au Pairblogg

Ojojoj, du rör på dig snabbt :D hihi. Lycka till Ingrid (:

2011-02-21 @ 22:27:12
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Hanna

Men hallå whaaat? Här händer det grejer :) shit va roligt! Det kommer bli kanoners! Stort lycka till, fortsätter läsa flitigt här för att se vad som händer och sker på det nya äventyret :)

KRAM

2011-02-21 @ 22:28:53
Postat av: Jonas

Lycka till!!! =O

2011-02-22 @ 09:10:48

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0