måndagen

Lite sent uppdaterat, men nu hade jag tänkt berätta om min gårdag. Eftersom Malin jobbade tog jag och Mattias en promenad i Hyde Park. Solen sken, fåglarna kvittrade och allt annat som är härligt. Jag tyckte väldigt synd om Mattias som skulle tillbaka till Umeås kalla breddgrader idag.
I snart 99 år har statyn av Peter Pan stått i Hyde Park. Det är lite svårt att fatta.
-
Vid fem-tiden begav jag mig till Domino's rakt över gatan och påbörjade mitt första pass! Det var faktiskt väldigt kul, fick göra pizza för det mesta. Det är rätt mycket att komma ihåg, eftersom alla pizzor har olika koder, och olika koder på vad som ska vara på också. Till exempel så står det så här: BQ - Qs.C.O.G.K.W vilket betyder "Domino's BBQ - BBQ-sauce, Cheese, Onion, Green Pepper, Bacon, Roast Chicken". Sen ska alla toppings läggas på ett visst sätt om det är en viss pizza, osv osv.
Så ja, det är en hel del att lära sig och förstå, och alla dessa koder ska jag kunna till slutet av veckan. Och imorn ska jag kunna göra en pizza helt själv. Men det hela är fruktansvärt kul, och jag jobbar med världens härligaste människor. Det är ju bara män där, så det är en ganska retfull stämning, särskilt med mig som är både yngst och enda tjejen. Dom skämtade också mycket om min tatuering, typ "You don't need a name badge!", "You will never forget your name now!", "Shouldn't you tattoo your adress as well, so you won't forget where you live?", "Maybe you need to tattoo 'Working at Domino's' so you don't forget where you are" osv osv osv. Ni förstår vad jag menar. Sen blev jag bjuden på en öl på hemvägen (100 meter bort från jobbet) och tackade för mig. Sjukt kul kväll.
-
Idag är jag ledig och ska använda den för att catch up med Malle som varit upptagen med Mattias i några dagar nu. Jag har ju saknat henne?

Ordbajsningar
Postat av: alva!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

det är ungefär minus 8000 grader i umeå

2011-02-15 @ 11:39:38
URL: http://alvakling.blogg.se/
Postat av: Olof

Alva skämtar inte

2011-02-15 @ 13:02:51

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0