En hyllning

Jag blev inspirerad av mina syster att skriva en hyllning till min kropp, istället för att skapa uppmärksamhet genom att tracka ned på den. Jag har skrivit en del om min kroppssyn det senaste året, eftersom jag gick upp 8-10 kg under min tid utomlands + sommaren på Sibylla. Jag har nog inte skrivit om det lika mycket som jag har tänkt på det, men jag tänkte att den här lilla hyllningen då istället får bli ett sätt att äntligen acceptera hur jag ser ut och vråla ut till världen hur nöjd jag faktiskt är med mig själv!
164 cm lång är jag och just nu lite osäker på min exakta vikt eftersom jag inte har vägt mig sedan nån gång i somras. Jag skulle gissa på någonstans vid 65 kg. Saker som jag gillar lite extra på min kropp är mitt ansikte (särskilt mina ögonbryn), mina bröst, mina ben, mina fötter och mina tatuerade kroppsdelar.
När den här bilden togs var jag nog så tung som aldrig förr, efter några månader utomlands och någon ohälsosam månad på Sibylla. Men den här bilden är nog den snyggaste jag någonsin sett på mig själv. Vilket jävla bombnedslag, tänker jag varenda gång jag ser den här bilden.
Jag har ett extra lager fett på min kropp, även fast jag nu under de senaste månaderna har tränat flera gånger i veckan. Lagret ligger kvar. Men jag har upptäckt att det inte är hela jävla världen att min mage putar lite vid byxkanten eller att mina lår dallrar när jag går. Jag är hellre lite mjuk och go och bra på att kramas än en fejkad kropp på H&Ms hemsida. Och det där med träningen... jag mår bra av att träna och det är nu enda anledningen till att jag fortsätter. Jag behöver inte gå ned mer i vikt, även om jag skulle kunna. Jag är hellre lycklig och mår bra, därför äter jag vad jag vill i form av en balanserad kost, ibland lite för mycket bullar och götte, och ibland ganska mycket alkohol på helgerna. Det hela gör mig lycklig och glad och välbalanserad i själen.
Det viktigaste, har jag upptäckt, är att klä mig efter min kroppsform. Jag har uppdaterat min garderob så att den passar mig just nu, och det gör så sjukt mycket. När jag har på mig min pennkjol som smiter åt perfekt om min runda rumpa känner jag mig bra sexig, alltså.
Men sen kommer det nog aldrig sluta vara roligt att ta fettobilder i webcamen, så det kommer jag fortsätta med.

Ordbajsningar
Postat av: LN

fan vad glad jag blir av det här inlägget!!

jag gillar också dina fingrar eftersom du har så fina ringar och så rör de på sig när du snackar på ett speciellt sätt och det är väldigt karaktäristiskt och charmigt!

2011-12-12 @ 15:13:46
Postat av: Alva

meh det var ju jag som började hela den här diskussionen för att jag sa till ellen att det var så störande att lady dahmer (feministbloggerska) hela tiden skriver hur synd det är att man ser ner på överviktiga och att hon haft det sämre sen hon gick upp blablabla värsta martyren istället för att skriva ba TA INGEN SKIT GRYNET STYLE

2011-12-12 @ 17:06:53
Postat av: Alva

man får inte ut något över att sitta att vara ledsen och tycka synd om sig själv....

2011-12-12 @ 17:08:09
Postat av: Anonym

du är ett stycke riktig kvinna. det är härligt!

2011-12-12 @ 22:18:06
Postat av: Frida

du är ett stycke riktig kvinna. det är härligt!

2011-12-12 @ 23:18:02
Postat av: jekkie

jag önskar fler kunde tänka som du, och skriva sådana här inlägg! Världen kunde behöva det, sanna mina ord.

2011-12-13 @ 14:31:52

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0