2011 (obligatorisk)

Här kommer en obligatorisk genomgång av mitt 2011. Jag brukar nog göra det här varje år, men jag har sett fram emot det extra mycket i år. Bästa året i mitt liv, för att vara ärlig.
Fem händelser som varit bra det här året?
1. London/Malin. Min flytt till London startade året och jag kände verkligen hur mitt liv tog en ny vändning. Det är ganska häftigt, tycker jag, att jag kan spåra mina aktuella val och min nutida position enbart till min flytt till London. Sen att jag fick åka med Malin och utveckla min vänskap med henne var typ det underbaraste som har hänt mig. Störst del för att hon är en fruktansvärt fin person och bra vän, men också självförtroendet som jag fick på grund av att hon valde MIG att åka med, MIG att dela säng med i tre månader och dela en så stor och viktig del av sitt liv med. När jag tänker på det blir jag alldeles varm och det är en känsla jag nog kommer bära med mig i resten av mitt liv.



2. JAG TRÄFFADE GORDON RAMSAY!!!!!!!!!!!

3. Jag fick tillbaka min älskade bästa vän Jennie, och tio gånger starkare! Hon är verkligen min närmaste och bästa vän, vi hörs varje dag och... ja, hon vet verkligen alldeles för mycket om mig och mitt privatliv och mitt bajs och sexuella preferenser... Precis som det ska vara!! Hon är bara bäst och jag är så glad att vi har hittat tillbaka till varandra igen!


4. Jag fick åka till Stockholm och träffa mamma, Ellen, Ylva och Linn under den första och jobbigaste tiden i Halmstad, då jag behövde lite mamma-kärlek och syster-skratt som mest. Det gav mig verkligen styrka för att fortsätta inför hösten.

5. Prag-resan med Jennie, SJUKT SKÖNT OCH ROLIGT!

Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Att saker inte funkade i London och mina pengar tog slut så att jag var tvungen att åka vidare till Spanien.
2. Att saker inte funkade i Spanien och jag var tvungen att åka hem igen (LOL).
3. Att jag inte har hållt hårdare i mina pengar... fast samtidigt har jag haft sjukt kul för dom och ångrar egentligen ingenting som jag spenderat dom på... Förutom den där extra jävla tågbiljetten. Den får en egen plats.
4. Den jävla extra tågbiljetten som jag var tvungen att köpa till Göteborg... Fan vad sur jag blir.
5. Alla ställen jag fick sparken ifrån i London/Spanien tog ordentligt på självförtroendet.
Vad har du lärt dig i år?
Att jag är en stark person som kan klara av nästan vad som helst så länge jag har rätt inställning. Samt att min familj är en större del av mig än jag någonsin trott, och att deras kärlek är det bästa jag har.

Blev året som du har tänkt dig?
Tre miljoner gånger än vad jag någonsin tänkt mig, och så sjukt viktigt för de beslut jag kommer ta i resten av mitt liv (om det inte låter alldeles för överdrivet och bombastiskt).
Vilka kläder har du använt mest?

Ovanligt mycket vitt i år, faktiskt... Nog för att jag har haft så pass lång "sommar"-känsla.
Vad har du mest lyssnat på för musik?
Har som sagt min ultimata spellista på Spotify som jag fått mycket beröm för! Happyfunkalas heter den, och det är den jag lyssnar på varje morgon när jag tar min promenad!
Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Som vanligt mycket film och serier, såklart... Fick dock upp ögonen för brittisk tv under min tid i London, särskilt då QI. Okej, i år har varit The year of QI som jag som vanligt rekommenderar alla att se. Har även sett på brittiska Sherlock Holmes-serien, The Inbetweeners, An Idiot Abroad, samt mycket stand up, mest då allt med Jimmy Carr.
Vilka människor har du hängt mest med år?
Malin kvalar ju in sig då vi umgicks mer på tre månader än vad jag umgås med dom flesta andra på ett helt år. Annars är Jennie en klar favorit, och Linn, såklart!
Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Många, många nya. Viktigast och bäst är väl min lilla Skånska piga (säger man så?) - JASMINE, som jag såklart har pratat så mycket om här på bloggen så ingen har väl missat. Lätt min viktigaste person i Halmstad och stjärnsyster på så många olika sätt. Har jag sagt att vi båda heter Maria i mellannamn, förresten?

Vilket jävla hjälm-mongo.
Vad är det vackraste du fått i år?
Eeeh, jag har väl inte fått så himla mycket? Men jag fick en jättefin liten vänskapsring av Jennie. Hon har en likadan fast grön!

Vad är det bästa du har läst?
"100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann", fick mig att drömma om att bli en lika fyndig och underbar författare som Jonas Jonasson.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
MYCKET! Mycket på fyllan, mycket som jag håller för mig själv och mycket som jag redan pratat om, som att ha flyttat utomlands x2, jobbat mer än 100% i tre månader och flyttat till en helt främmande stad alldeles själv.
Vad var din största framgång 2011?
Att klara av flytten till Halmstad och hela hösten så pass bra. Jag är väldigt stolt över att jag har klarat av alla tentor hittills och bara skött mig allmänt bra och någorlunda vuxet. Sedan är jag väldigt glad över att jag kunde jobba så pass hårt som jag faktiskt gjorde i somras! Och justja, att jag har lyckats börja träna och hållt i det hela så länge att jag faktiskt tycker om det nu!
Bästa köpet?
Uh-oh, tänker instinktivt på två par skor som hängt med ordentligt!


Vad spenderade du mest pengar på?
Jag har nog aldrig spenderat så mycket pengar på mitt utseende som förut. Eller på alkohol. Men helt ärligt så har jag känt mig snygg och lagomt full hela året, så det kanske inte gör så mycket! Och hur som helst har jag aldrig tjänat så här mycket pengar i mitt liv, så det känns rätt bra! Oj, justja, det blev en hel del ny teknik också...

Vad önskar du att du gjort mer?
Hmm, svår fråga. Gjort MER? Kanske borde läst fler böcker, det är alltid intressant.
Favoritvideo i år?
MEN JAG HAR JU SÅ MÅNGA!
Dom här två blev mina favvosar i alla fall!

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Fick världens bästa dansvideo av mina syskon och den roligaste utgången i Halmstad so far!


Så för att sammanfatta: Jag har haft ett helt underbart år, som jag verkligen aldrig kommer att glömma! Tack alla underbara människor som är del av mitt liv idag. Jag kanske säger att jag flyttade till Halmstad helt ensam, men helt ensam är jag aldrig för jag har verkligen haft ett så enormt stöd av min familj och mina vänner. Även om du inte råkar vara nämnd i just detta inlägg så är det så många som har hjälpt och stöttat mig "på min resa", hur töntigt det än låter. Tack, tack, tack, och så ännu ett obligatoriskt: NU GÖR VI 2012 ÄNNU BÄTTRE, WOHOO!!

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0