studieteknik

Idag har jag mjukstartat mitt läsår genom att gå på en föreläsning om effektiv studieteknik! Det var faktiskt sjukt intressant och jag tror att det jag lärde mig där kommer att hjälpa mig ganska bra under de kommande tre åren. Bland annat har jag fått reda på hur jag kan förbättra mitt korttidsminne, att jag läser ganska snabbt (ca 400 ord i minuten) och så har jag fått tips på hur jag bäst kan schemalägga min vardag för att få ut så mycket som möjligt! Så fort jag har fixat mitt gymkort så ska jag ta i det. Och nu när jag skrev det insåg att jag att jag hade tänkt fixa gymkort när jag ändå var på skolan, fuuck. Så jävla värdelöst av mig att bara glömma bort det. Ja, ja, jag får väl fixa imorn istället då...
-
Jag fick hem ett brev idag, typ "välkommen till Halmstad"-grej. Fick massa bra kuponger och rabatter, dock självklart på saker som jag redan har spenderat pengar på, typ halva priset på klippning eller 100 bilder gratis framkallning. Jag fick tre stycken kuponger på gratis synundersökning, hahaha. Funderar på att gå på alla tre, olika optiker då, och se vad dom säger. Bara för skojs skull. Men rätt najs var att jag fick 100 kr rabatt på Ica Maxi om jag handlar för 500, eller gratis matbröd från Östras, bageriet som ligger bredvid mig. Sen finns det något som heter Vårdval Halland, där man tydligen ska välja vilken vårdenhet man ska tillhöra. Jag känner lite beslutsångest, jag får hem massa blanketter som jag ska fylla i för att välja just deras vårdcentral. Pressen pressen. Är det så här i Umeå också eller vet jag bara inte om det för att jag för alltid hört till Backens vårdcentral? Hur vet man vilken vårdcentral som är bäst?

Ordbajsningar
Postat av: Dr Dängroth

http://vll.se/default.aspx?id=43837&refid=45326

2011-08-31 @ 20:40:02

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0