sjukling på teg

Nu sitter jag nerbäddad i Jennies bäddsoffa här på Teg, där jag ska bo fram till den 15 augusti. Har varit rejält förkyld och febrig hela veckan, men ändå lyckats umgås med mina kusiner och genomföra en mindre flytt från Mariedal hit. Det tär lite på krafterna, snyft. Jag har verkligen ont i hela kroppen, i axlarna, i huvudet, jag har sår under näsan från allt snytande, värk i revbenen efter att ha hostat och en helt enorm förkylningsblåsa mitt på läppen. Men idag ska jag bara ligga stilla, dricka massa vatten och äta upp allt som finns i Jennies skafferi. Hahah nej då, så hemskt. Bara hälften.
Typiskt att det ska vara så här tråkigt och långsamt under mina sista dagar i Umeå, men det finns väl inte så mycket att göra åt. Igår hade jag sista kvällen med alla mina syskon samlade. Ellen åkte till Frankrike tidigt imorse och hinner inte komma hem innan jag åker. Det känns så knäppt att jag måste säga hejdå till henne och (senare) alla andra. Jag vet ju inte ens när jag kommer hem igen. Jag har fortfarande inte riktigt fattat det.

Ordbajsningar

ORDBAJSA HÄR, Y'ALL:

Ingen anonymitet, tack:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Ordbajsning:

Trackback
RSS 2.0